Obowiązki kierownika salonu fryzjerskiego. Jak bardzo potrzebne jest to stanowisko w Twoim salonie?
26

grudnia

Obowiązki kierownika salonu fryzjerskiego. Jak bardzo potrzebne jest to stanowisko w Twoim salonie?

W wielu zakładach fryzjerskich, szczególnie tych mniejszych, właściciel pełni wszystkie role - jest prezesem, menadżerem, recepcjonistą i stylistą, desperacko żonglując mnóstwem obowiązków charakterystycznych dla wszystkich tych ról. Kiedy ich pozycja na rynku staje się już nieco stabilna, a dochody w miarę stałe, wielu z nich zaczyna rozważać zatrudnienie bardziej wyspecjalizowanych pracowników do pomocy w codziennych zadaniach. I wszyscy zadają sobie to samo pytanie - czy managerowie salonów fryzjerskich są niezbędni i czy ich zatrudnienie przyniesie wymierne zyski mojemu biznesowi? Wyjaśnijmy kilka wątpliwości, dokładnie wyjaśniając rolę kierownika salonu fryzjerskiego, wymieniając jego obowiązki i analizując, czy Twój salon wymaga takiego stanowiska. Przejdźmy od razu do konkretów!

Czym zajmuje się menedżer salonu fryzjerskiego?

Zarządza salonem fryzjerskim. Dziękujemy za przyłączenie się do nas dzisiaj! Oczywiście, żartujemy. Obowiązki kierownika salonu fryzjerskiego można luźno podzielić na dwie kategorie:

  • operacyjne - związane z nadzorowaniem codziennych procesów zachodzących w salonie, oraz
  • interpersonalne - związane z zarządzaniem pracownikami, rekrutacją i radzeniem sobie z problematycznymi klientami.

Obie te kategorie wymagają nie tylko określonego zestawu kwalifikacji, ale także szczególnych cech osobowości.

Obowiązki operacyjne kierownika salonu

Kierownik salonu ma być prawą ręką właściciela, dbając o to, by biznes funkcjonował prawidłowo przez cały czas. Ma on za zadanie trzymać wszystko pod kontrolą. Obowiązki operacyjne kierownika salonu obejmują:

  • Kontrolowanie porządku na terenie zakładu
  • Egzekwowanie praktyk higienicznych na wszystkich stanowiskach pracy
  • Monitorowanie poziomu zapasów i zamawianie materiałów eksploatacyjnych
  • Prowadzenie ewidencji wpływów i wypływów gotówki
  • Dbanie o dokumentację klientów
  • Nadzór nad ustalaniem terminów spotkań
  • Nadzorowanie komunikacji z klientami
  • Prowadzenie działań marketingowych, w tym fanpage'y w mediach społecznościowych
  • Opieka nad programem lojalnościowym (jeśli taki prowadzisz)
  • Sprawdzanie dostępności zasobów (sprzętu i pomieszczeń)
  • Pomoc właścicielowi salonu w tworzeniu ważnych dokumentów (takich jak plan finansowy salonu fryzjerskiego)
  • Tworzenie raportów dotyczących działalności salonu.

Jak widać, jest tego sporo - nie da się ukryć, że zarządzanie salonem to wymagające zadanie. Co więcej, wszystkie te obowiązki to zadania o wysokiej stawce, gdzie jeden mały błąd może przynieść katastrofalne skutki. Oznacza to, że kierownik salonu musi być osobą bardzo odpowiedzialną. Jakie inne wymagania związane są z organizacyjną stroną tego stanowiska?

  • Dogłębna wiedza na temat wszystkich usług i produktów dostępnych w salonie
  • Podstawowa wiedza z zakresu księgowości
  • Doświadczenie w zarządzaniu salonem fryzjerskim
  • Doskonałe umiejętności organizacyjne
  • Zdolność do pracy pod presją czasu
  • Zdolność do wielozadaniowości

Obowiązki interpersonalne kierownika salonu fryzjerskiego

Teraz, gdy mamy już za sobą zadania organizacyjne, skupmy się na tych interpersonalnych. Ważnym aspektem stanowiska kierownika salonu fryzjerskiego jest to, że jest on łącznikiem pomiędzy właścicielem salonu a stylistami, jak również pomiędzy stylistami a klientami. Pomagają w rozwiązywaniu konfliktów, usprawniają komunikację i w wielu przypadkach są głosem właściciela. Kierownik salonu musi być w stanie wczuć się w sytuację obu stron i jednocześnie traktować je sprawiedliwie. Wchodząc w szczegóły, obowiązki interpersonalne kierownika salonu obejmują:

  • Przygotowywanie harmonogramów pracy i przydzielanie zadań
  • Prowadzenie dokumentacji pracowniczej (płace, prowizje, urlopy, nieobecności itp.)
  • Wyznaczanie celów dla stylistów
  • Prowadzenie rekrutacji
  • Rozpatrywanie skarg klientów
  • Rozwiązywanie problemów pomiędzy klientami i pracownikami
  • Monitorowanie konfliktów między członkami zespołu i interweniowanie w razie potrzeby
  • Raportowanie do właściciela salonu

Jest dość oczywiste, że to stanowisko wymaga silnej, ale współczującej osobowości. Wszelkie przypadki osobistych uprzedzeń lub faworyzowania pracowników mogą doprowadzić do ogromnego chaosu. Jakie są inne wymagania, jeśli chodzi o interpersonalną stronę bycia kierownikiem salonu?

  • Niezachwiana cierpliwość, szczególnie w kontaktach z klientami.
  • Umiejętność oddzielenia osobistych sympatii i antypatii od zarządzania zespołem
  • Obiektywizm i brak uprzedzeń
  • Dystans do samego siebie
  • Zdolność do obsługi skarg klientów spokojnie i z wdziękiem
  • Silne umiejętności przywódcze
  • Doskonałe umiejętności komunikacyjne

Czy musisz zatrudnić menedżera salonu fryzjerskiego?

Widząc, jak wiele obowiązków ma kierownik salonu fryzjerskiego, możesz pomyśleć - "więc jest to niezbędne, aby go zatrudnić, a następnie?". Cóż, tak i nie. Posiadanie dobrze wykwalifikowanej osoby, której możesz zaufać, która pomoże Ci w tych ważnych sprawach jest świetne, ale nie każdy właściciel salonu może sobie pozwolić na zatrudnienie takiej osoby. Co więcej, w dzisiejszych czasach wiele z tych zadań może być zautomatyzowanych, dzięki inteligentnym programom dla fryzjerów, takim jak Versum. Nasze oprogramowanie oferuje szeroki wachlarz funkcji zarządczych, w tym (ale nie tylko):

  • Cyfrowa książka wizyt, która pozwala na natychmiastowe planowanie i edycję wizyt, do której masz dostęp z każdego urządzenia, które łączy się z Internetem
  • Segment komunikacji, który pozwala na uruchomienie spersonalizowanego marketingu SMS i e-mail oraz ustawienie automatycznych przypomnień o spotkaniach
  • Zarządzanie pracownikami, które pozwala na tworzenie harmonogramów pracy, rejestrowanie urlopów i nieobecności, dostarczanie szczegółowych raportów pracy, automatyczne obliczanie prowizji i wiele więcej
  • Kontrola zapasów, która sprawdza stany magazynowe za Ciebie

Jak widzisz, Versum ma wiele obowiązków kierownika salonu - i to bez ludzkich błędów. Nigdy nie dokona podwójnej rezerwacji, nie zgubi danych ani nie przeoczy niskiego poziomu zapasów. Stanie się Twoim najbardziej pracowitym pracownikiem, który nigdy nie popełnia błędów, nie musi odpoczywać i nigdy nie bierze zwolnienia lekarskiego.

Czy zatem posiadanie cyfrowego menedżera salonu jest lepszym rozwiązaniem? Doskonale zastępuje człowieka w wielu aspektach, ale nie we wszystkich - wszystko sprowadza się do Twoich oczekiwań, potrzeb i preferencji. Są rzeczy, które po prostu wymagają kontaktu z człowiekiem. Jednocześnie automatyzacja sprawia, że "trudne" elementy zarządzania salonem stają się niezawodne. Dlatego idealnym rozwiązaniem wydaje się być zatrudnienie managera salonu - a następnie uzbrojenie go w cyfrowego pomocnika. Taki dynamiczny duet będzie nie do zatrzymania. Niemniej jednak, dla wielu firm fryzjerskich, szczególnie tych mniejszych, system zarządzania salonem będzie więcej niż wystarczający, aby wszystko działało bezproblemowo.

Chcesz wypróbować Versum dla siebie? Możesz to zrobić teraz, rozpoczynając 14-dniowy okres próbny z nami. Nie ma żadnych zobowiązań, żadnych umów, a karta kredytowa nie jest wymagana. Załóż konto już teraz i pozwól swojemu nowemu najlepszemu pracownikowi wykonywać ciężką pracę za Ciebie!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 0 Average: 0/5]

Table of Contents

  • Czym zajmuje się menedżer salonu fryzjerskiego?
  • Obowiązki operacyjne menedżera salonu fryzjerskiego
  • Obowiązki interpersonalne menedżera salonu fryzjerskiego
  • Czy trzeba zatrudnić kierownika salonu fryzjerskiego?
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.