Czego potrzebujesz, aby założyć własny salon lub centrum urody?
23

stycznia

Czego potrzebujesz, aby założyć własny salon lub centrum urody?

Myślisz o założeniu salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego? Chcesz zorganizować i założyć salon kosmetycznyale nie wiesz jak to zrobić lub czego potrzebujesz?

Nie martw się! W tym artykule zdradzimy Ci klucze do jego osiągnięcia.

Jak założyć własny salon kosmetyczny lub centrum urody?

Pierwszy krok do założenia salonu kosmetycznego jest taki sam jak każdy z tych, które są niezbędne do rozpoczęcia działalności gospodarczej. W Chile istnieją różne opcje zakładania firmy, każda z nich ma swoje własne procedury i specyficzne definicje.

Wymagania dotyczące otwarcia salonu piękności lub salonu fryzjerskiego w Chile

  • Organizacja prawna przedsiębiorstwa: odnosi się to do wyboru rodzaju firmy, z której zamierzasz korzystać, a którą może być

  • Osoba fizyczna: Osoba ta sama przejmuje wszystkie prawa, obowiązki i długi spółki. Uproszczonym sposobem na sformalizowanie firmy jest skorzystanie z tzw. mikroprzedsiębiorstwa rodzinnego (MEF). Ten program jest idealny, jeśli chcesz rozwinąć swój biznes w domu lub pokoju.

  • Osoba prawna: W tym przypadku spółka jako podmiot przejmuje prawa, obowiązki i długi. Może ją utworzyć jedna lub więcej osób, które nie będą narażać swojego majątku na niebezpieczeństwo. Dzieje się tak dlatego, że osoba prawna będzie stanowiła własny majątek, a osoby odpowiedzialne będą odpowiadały tylko za wniesioną kwotę. Można go ustawić na dwa sposoby:

  • Jednodniowa firma: elektronicznie, łatwo i bezpłatnie dla małych firm (w przypadku spółek z o.o., indywidualnych spółek z o.o., spółek akcyjnych itp.)

  • Metoda tradycyjna: Pozwala na stworzenie każdego rodzaju firmy, niezależnie od jej wielkości i/lub formy.

  • Zobowiązania podatkowe: Ten krok obejmuje 3 etapy:

    • Wybór systemu podatkowego: mikro i mali przedsiębiorcy mogą wybrać uproszczony system podatku dochodowego; duże przedsiębiorstwa muszą wybrać ogólny system podatkowy.

    • Rozpoczęcie działalności przed Urzędem Skarbowym: pozwala na zgłoszenie rozpoczęcia działalności i uzyskanie RUT firmy. Należy zaznaczyć, że procedura ta musi być przeprowadzona w ciągu dwóch miesięcy od rozpoczęcia działalności.

    • Stemplowanie dokumentów: Dzięki temu podatnicy mają dostęp do stemplowania dokumentów w celu zalegalizowania działalności gospodarczej.

  • Uzyskanie pozwolenia na działalność: Ustawa o dochodach wskazuje, że każda działalność gospodarcza podlega opatentowaniu. Należy ją wpłacać co pół roku do odpowiedniej gminy. Wcześniej jednak, w zależności od branży, trzeba będzie uzyskać różne zezwolenia lub upoważnienia.

W szczególnym przypadku salonów fryzjerskich, kosmetycznych czy kosmetologicznych wymagane są specjalne zezwolenia, które szczegółowo przedstawimy poniżej. Ważne jest, abyś wiedział, że zezwolenie komunalne jest ostatecznym pozwoleniem na działalność i jest tym, co nazywamy patentem handlowym.

 

 

 

Jakie pozwolenia i dokumenty będą potrzebne do uzyskania pozwolenia sanitarnego na instalację i eksploatację?

Na tym etapie określane są takie aspekty jak fizyczna lokalizacja Twojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego oraz spełnienie warunków konstrukcyjnych, sanitarnych i środowiskowych.

Salony piękności i podobne ośrodki są regulowane przez Dekret Najwyższy nr 244 z 1975 roku, a nadzór nad ich funkcjonowaniem należy do obowiązków Narodowej Służby Zdrowia. Dotyczy to salonów kosmetycznych, chiropodystów, fryzjerów i innych podobnych placówek. Krótko mówiąc, jest on wymagany w ogóle:

  1. Miejskie świadectwo zagospodarowania przestrzennego
  2. Zezwolenie sanitarne
  3. Zmiana miejsca przeznaczenia
  4. Licencja handlowa

Dokładniej:

  1. Wniosek skierowany do Sekretarza Stanu Zdrowia Regionu, któremu odpowiadasz, z prośbą o wydanie zezwolenia na urządzenie i prowadzenie salonu fryzjerskiego.

  2. Identyfikacja właściciela(ów) i zakładu.

  3. Jeśli jesteś osobą fizyczną, potrzebna będzie zalegalizowana kserokopia dowodu osobistego.

  4. Jeśli jesteś spółką, musisz dołączyć notarialnie potwierdzoną kserokopię aktu założycielskiego spółki wraz z zalegalizowanym wypisem oraz zalegalizowaną kserokopią wpisu do rejestru nieruchomości.

  5. Certyfikat akredytujący wiedzę niezbędną do wykonywania zawodu.

  6. Wykaz czynności do wykonania.

  7. Szkic lokalu z zaznaczeniem pomieszczeń, w których będzie znajdował się salon fryzjerski.

  8. Dokumentacja akredytująca prawo do korzystania z nieruchomości, tj;

    1. Zaświadczenie o posiadaniu prawa własności do nieruchomości

    2. Umowa najmu

    3. Umowa przewłaszczenia lub nieodpłatnego przechowania.

  9. Plany instalacji elektrycznej, wody pitnej, kanalizacji i gazu lub Zaświadczenia zatwierdzone przez właściwe organy.

  10. Świadectwo zagospodarowania przestrzennego wydane przez Wydział Robót odpowiedniej Gminy.

  11. Raport o stanie sanitarnym lokalu, który zostanie przeprowadzony przez inspektora z Działu Działań Sanitarnych.

  12. Foliowana książka do wizyt kontrolnych.

  13. Anulowanie opłaty, w odpowiedniej kasie Wydziału Zdrowia.

  14. Dostarcz całą dokumentację w teczce z mechanizmem do odpowiedniego Seremi of Health.

 

Jakie procedury dotyczące sprzętu roboczego będą potrzebne?

Należy podkreślić, że musisz przestrzegać obowiązujących przepisów prawa pracy, które nakazują zawieranie umów wiążących się z opłacaniem zobowiązań z tytułu ubezpieczeń społecznych osób pracujących w firmie. Dodatkowo istnieje możliwość dołączenia do zespołu poprzez umowę najmu krzesła lub gabinetu. Pierwszy z nich to stosunek pracy, natomiast drugi to stosunek handlowy.

O prawach do znaków towarowych

Gdy już wybierzesz nazwę lub markę swojego salonu kosmetycznego, fryzjerskiego, spa lub podobnego, powinieneś sprawdzić, czy nie została ona wcześniej zarejestrowana. Oznacza to, że należy udać się do jednostki własności przemysłowej lub intelektualnej w Chile i sprawdzić nazwę domeny .cl.

Formalności bankowe?

Wreszcie, w celu ułatwienia operacji administracyjno-finansowych, musisz mieć jeden lub więcej banków, aby otworzyć Rachunek Bieżący jako firma, niezależny i odrębny od tego, z którego korzystasz osobiście.

Masz jakieś wątpliwości lub chciałbyś dowiedzieć się więcej na konkretny temat? Skontaktuj się z nami poprzez naszą stronę internetową www.misabogados.com, a chętnie doradzimy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o oprogramowaniu, które pozwoli Ci zarządzać niemal całym biznesem z poziomu jednej platformy, skontaktuj się z ekspertami od zarządzania firmą kosmetyczną lub ekspertami od zarządzania salonem kosmetycznym.

 

Powiązane artykuły:

1) Jak oprogramowanie może pomóc w założeniu własnego salonu lub gabinetu kosmetycznego?

2. Jakie podatki płaci salon fryzjerski w Meksyku.

3. Jak opodatkowane są zakłady fryzjerskie w Chile.

4. 4 wskazówki na otwarcie swojego salonu.