Łowcy okazji - jak poradzić sobie z tym salonowym koszmarem
30

marca

Łowcy okazji - jak poradzić sobie z tym salonowym koszmarem

Jesteś dumny ze swojego salonu, certyfikatów, które zdobyłeś, wyjątkowych usług i doskonałych produktów oferowanych w salonie, nie wspominając o doświadczonym i przyjaznym personelu. Innymi słowy - prowadzisz profesjonalny biznes.Innymi słowy - prowadzisz profesjonalny biznes. Lojalni klienci są tego świadomi, ale są też tacy, którzy nie zwracają uwagi na te szczegóły.

Na początku nie rzucają się w oczy, ale gdy tylko pytają o nowe oferty lub zaczynają negocjować ceny, wiadomo, że mamy do czynienia z łowcami okazji. Są to zazwyczaj klienci, którzy po raz pierwszy odwiedzają Twoją firmę, lub tacy, którzy rzadko ją odwiedzają. Zamiast ulegać ich prośbom lub odrzucać ich, oto co należy zrobić, aby poradzić sobie z nimi w profesjonalny sposób.

Edukuj swoich klientów

W naszej naturze leży poszukiwanie niedrogich produktów lub usług najwyższej jakości. Rzadko kiedy bierzemy pod uwagę ich koszt dla firmy. Następnym razem, gdy klient polujący na okazje przyjdzie do Twojej firmy i złoży skargę dotyczącą cen, poinformuj go, dlaczego Twoje ceny są takie, a nie inne. Salon jest zbudowany na najwyższej jakości usług i ogólnie wysokim standardzie.

Jeśli Ty lub Twoi pracownicy posiadacie certyfikaty w swojej dziedzinie, warto o tym wspomnieć, ponieważ podkreśla to profesjonalny wygląd Twojej firmy. Dodatkowo, nie zaszkodzi pochwalić się nagrodami, które salon lub pracownicy otrzymali - większość firm kosmetycznych ma je umieszczone tak, aby klienci mogli je zobaczyć, dzięki czemu wiedzą dokładnie, jakiej jakości mogą się spodziewać.

Stwórz strategiczne rabaty

Nawet jeśli wolisz nie oferować zbyt wielu rabatów, wiesz, że są one skuteczne w pozyskiwaniu nowych klientów. Jednak oferowanie zbyt wielu okazji może być niekorzystne dla Twojego salonu - obniżając jego standardy i tworząc więcej klientów nastawionych na okazje. Innymi słowy, może to sprawić, że Twój biznes będzie wyglądał na zdesperowany.

Zamiast tego zaspokój swoich klientów nastawionych na okazje ORAZ zwiększ sprzedaż, stosując wyliczone rabaty z wykorzystaniem rzeczywistych liczb. Z Twoim System Versum dla salonów fryzjerskichregularnie sprawdzaj statystyki salonu i obserwuj wszelkie spadki sprzedaży poszczególnych produktów lub usług. Jeśli spadek ten jest długotrwały, rozważ zaoferowanie produktu lub usługi po obniżonej cenie.

Dodatkowo, sprawdzaj swoje produkty i ich daty ważności. Jeśli termin ważności produktu upływa w ciągu kilku tygodni, dobrze byłoby zaoferować zniżkę również na niego - klienci będą w pośpiechu sięgać po produkt, a Ty nie będziesz musiał wyrzucać go do kosza.

Kiedy już zdecydujesz się na rabat, wyślij masową wiadomość ze swojego konta Versum i poinformuj wszystkich swoich klientów o tej ofercie i obserwuj, jak klienci szukający okazji będą pędzić do Twojego salonu!

Współpracuj z łowcami okazji!

Większość właścicieli salonów i specjalistów stara się uciec od tych klientów tak szybko, jak to tylko możliwe, ale rzadko rozważa współpracę z nimi. Skoro zachęcają ich oferty doskonałych usług i świetnych produktów, dlaczego tego nie wykorzystać?

Zachęć klientów polujących na okazje, aby stali się ambasadorami Twojej marki! AktywujAktywuj program lojalnościowy Versum i przyznaj punkty klientom za ich polecenia. Dzięki tym punktom mogą oni wybrać nagrody w Twoim salonie - usługa lub produkt będą odpowiednie, aby zachęcić klientów do zebrania jak największej liczby punktów.

Zanim odtrącisz łowców okazji, podejdź do sprawy bardziej profesjonalnie i wyciągnij korzyści z pozornie nie korzystnej sytuacji!

Wypróbuj Versum za darmo

[Razem: 4 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Edukuj swoich klientów
  • Twórz strategiczne rabaty
  • Współpracuj z łowcami okazji!
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.