Nie ma lepszego uczucia dla właścicieli salonów kosmetycznych niż widok klientów zakochanych w jednym z ich wspaniałych zabiegów - zwłaszcza, jeśli klienta trudno było pozyskać. Należy jednak pamiętać, że idealna wizyta w salonie nie zaczyna się i nie kończy na samej usłudze! Aby naprawdę zapewnić swoim klientom wyjątkowe wrażenia, musisz zacząć działać jeszcze zanim klient wejdzie do salonu!
Stwórz odpowiedni nastrój
Wybierając salon kosmetyczny do odwiedzenia, potencjalni klienci zwracają uwagę na trzy rzeczy - ceny, opinie i ogólny wygląd miejsca. Niedrogi salon z pozytywnymi opiniami brzmi świetnie, ale jeśli jego wnętrze jest nijakie, zatęchłe lub przypomina pokój hotelowy z lat 70-tych, istnieje duże prawdopodobieństwo, że klienci nie wybiorą takiego salonu w pierwszej kolejności. Pamiętaj, że klienci chcą mieć zrobione paznokcie lub piękną parę nowych brwi i rzęs - a przy tym czuć się zrelaksowani i nie muszą wpatrywać się w jasne, migoczące jarzeniówki przez co najmniej godzinę. Zastanów się nad metamorfozą swojej firmy i wybierz konkretny motyw przewodni - np. ciemne, metaliczne odcienie steampunku lub jasne (nie przesadnie jasne) odcienie, jak w hollywoodzkim studiu makijażu. A kiedy klienci zobaczą zdjęcia olśniewającego wnętrza, które przemawia do ich zmysłów, zakochają się w Twojej firmie, zanim jeszcze ją odwiedzą! Więcej pomysłów na stworzenie olśniewającego wnętrza w Twoim salonie kosmetycznym znajdziesz tutaj!
Przybycie
Tak jak każdego innego dnia, klient umawia się na wizytę w Twojej firmie i przybywa na czas. Może jednak być tłoczniej niż zwykle, a Ty i reszta zespołu spieszycie się. Klient jest proszony o zajęcie miejsca, podczas gdy Ty kończysz pracę z poprzednim klientem - i to dobrze, ale upewnij się, że nowo przybyły jest rozpieszczany nawet w czasie oczekiwania. Recepcjonistka (jeśli ją posiadasz) powinna traktować klientów (zwłaszcza tych, którzy przychodzą po raz pierwszy) priorytetowo, aby zapewnić im idealną wizytę w salonie kosmetycznym. Kiedy klient przychodzi, upewnij się, że zaoferowano mu coś do picia i zapytano, jak mu minął dzień. Dodatkowo, możesz zapewnić mu materiały do czytania, a także stworzyć listę ostatnich zniżek i nowych zabiegów.
Wskazówka: Udostępniając klientom listę najnowszych ofert i nowych zabiegów w czasie, gdy czekają na obsługę, zwiększasz szanse na to, że zarezerwują kolejną usługę. Wypróbuj to sam!
Podczas zabiegu
Teraz nadszedł czas, abyś zabłysnął - klient jest przy Twoim stanowisku, a Ty jesteś gotowy do rozpoczęcia pracy. Byłaś w tej sytuacji wiele razy i chociaż każdy klient jest inny, Twoje podejście powinno pozostać takie samo. Pamiętaj, aby zapytać, jak minął dzień, skomplementować ich wygląd i rozważyć następujące rozwiązania:
- Zapytaj, z jakiej okazji ma być przeprowadzony zabieg
- Poleć zabiegi uzupełniające
- Zaproś klienta na zbliżające się wydarzenie, które organizujesz
- Wspomnij o ofertach, które mogą ich zainteresować
- Zapytaj o rodzinę, ulubione programy lub hobby.
Powód tego jest bardzo prosty - zadając klientowi takie pytania, sprawiasz, że czuje się on jak osoba prywatna, a nie tylko jak kolejny klient, co w rezultacie powoduje, że nawiązuje on silniejszą więź z Tobą i Twoją firmą!
Zanim odejdą
Właśnie dokonałeś niesamowitej transformacji u nowego klienta, a on jest wniebowzięty! Są gotowi zapłacić i wszystko jest już powiedziane i zrobione - ale wstrzymaj się! Wygląda na to, że zrobiłaś wszystko, aby zapewnić klientowi niesamowitą wizytę w salonie kosmetycznym, ale brakuje Ci kluczowego elementu! Zanim klientka wyjdzie, wspomnij, że regularnie oferujesz wspaniałe oferty, zniżki urodzinowe i testy nowych zabiegów. Poproś, aby zostawili swoje dane i zapisz je w bazie danych klientów Versum, dzięki czemu wszystkie informacje o nich będą przechowywane pod kluczem, a jednocześnie w zgodzie z GDPR. System automatycznie wysyła życzenia urodzinowe, zaplanowane wiadomości, przypomnienia o rezerwacjach i prośby o ocenę w odpowiednim czasie za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail - dzięki temu masz pewność, że Twoi klienci są zapamiętani i zadbani, nawet po tym, jak opuszczą Twój salon.
Zapewnienie stałym, a przede wszystkim pierwszym klientom wyjątkowej wizyty w salonie kosmetycznym jest niezbędne, aby chcieli do nas wracać. Od momentu, gdy przekroczą próg Twojego salonu, aż do momentu, gdy go opuszczą, jesteś odpowiedzialny za zapewnienie im jedynej w swoim rodzaju wizyty - a funkcje wiadomości w Versum będą w tym bardzo pomocne! Załóż darmowe konto i spraw, by wizyty Twoich klientów były jeszcze bardziej niezapomniane!
[Ogółem: 2 Średnia: 5/5]Spis treści
- Stwórz odpowiedni nastrój
- Przyjazd
- Podczas zabiegu
- Przed wyjściem