Jak zwiększyć sprzedaż w swoim spa
24

marca

Jak zwiększyć sprzedaż w swoim spa

Oprócz pasji do swojej pracy, właściciele spa kierują się wspólnym celem: aby ich biznes był rentowny. Osiągnięcie tego celu jest dość proste: im większa sprzedaż, tym większe przychody - ale prawdziwą sztuką jest zachęcenie klientów do większych zakupów w spa, bez bycia zbyt nachalnym.

Sprzedaż krzyżowa i jej korzyści

Jeden z sekretów, by brzmieć mniej nachalnie, nie jest wcale sekretem - nazywa się to sprzedażą krzyżową i jest powszechnie stosowana w różnych branżach. Proces ten polega na zapoznaniu się z historią zakupów danego klienta i zaoferowaniu mu produktu lub usługi, które są uzupełnieniem jego poprzednich zakupów. Śledząc historię indywidualnego klienta, szukaj wszelkich powiązanych ze sobą zakupów - ktoś, kto miał wiele sesji aromaterapii, może być zainteresowany Twoim domowym zestawem do aromaterapii lub kilkoma olejkami eterycznymi.

Wskazówka: Zwróć uwagę na historię zakupów par - ponieważ klienci przychodzą w parach, mają tendencję do przynoszenia Twojemu spa większych zysków. Zaproponuj im unikalną usługę lub zestaw dla par, bazując na ich wcześniejszych zakupach. Jeśli lubią wymieniać się prezentami, spraw, by Twoje spa stało się ich ulubionym miejscem zakupów!

Najczęstszą metodą stosowaną przez ośrodki spa w celu zwiększenia sprzedaży produktów i usług jest udzielanie rabatów. Choć może to być skuteczne, jeśli jest stosowane oszczędnie, może mieć odwrotny wpływ na zwiększenie zysków, a nawet pogorszyć wizerunek twojego spa, jeśli nie jest ograniczane.

Sprzedaż krzyżowa ma następujące zalety w porównaniu ze sprzedażą dyskontową:

  • Wiedza specjalistyczna - kiedy promujesz usługę lub produkt, które idą w parze z innymi i wyjaśniasz korzyści z tego płynące, klienci chętniej obdarzą cię swoim zaufaniem. Na przykład klientowi, który korzystał z zabiegu twarzy o działaniu przeciwstarzeniowym, należy polecić balsam do usuwania cieni pod oczami, ponieważ te niedoskonałości nadają skórze postarzony wygląd.
  • Lepsza obsługa klienta - kiedy polecasz klientowi jeden ze swoich produktów lub usług na podstawie jego wcześniejszych zakupów, pokazujesz, że nie tylko poświęcasz swój czas, aby pomóc mu wyglądać i czuć się dobrze, ale także, że go znasz. W ten sposób tworzy się silna więź, a klienci stają się lojalnymi stałymi bywalcami!

Wskazówka: Oprogramowanie Versum spa przechowuje indywidualne dane klientów w jednym miejscu, dzięki czemu możesz znaleźć wszystko, czego potrzebujesz - od formularzy zgłoszeniowych i zdjęć przed i po, po ulubione produkty i usługi klienta.

Słuchaj klientów

Idealnym momentem na poznanie klienta jest pierwsza rezerwacja. Zamiast pytać, czego chce, zapytaj, co chciałby naprawić. Gdy klient skarży się na niedoskonałości skóry lub włosów albo wymienia rozwiązania, które przykuły jego uwagę, będziesz dokładnie wiedział, co mu polecić.

Jednak najbardziej wartościowe są zwykle tematy niezwiązane z pracą. Poruszanie tematów osobistych świadczy o tym, że klient ma do Ciebie zaufanie i może szukać porady. Jeśli klient zacznie mówić o rzeczach, które go stresują lub męczą, takich jak opieka nad dziećmi 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu lub długie godziny pracy, weź te kwestie pod uwagę i wykorzystaj je na swoją korzyść. Poleć im, aby wzięli dzień wolny i wypróbowali jedną z Twoich usług relaksacyjnych - jeśli nie jest to możliwe, zaoferuj jeden z zestawów relaksacyjnych do użytku domowego!

Pozytywne opinie

Nic tak nie rozwesela zespołu spa, jak zadowolony klient, który z przyjemnością poleci firmę. Zanim jednak opuszczą Twoje stanowisko pracy, uprzejmie zapytaj, czy możesz zrobić im zdjęcia przed i po zabiegu oraz czy mogą pozostawić w sieci opinie na temat swoich doświadczeń. Recenzja jest idealna do zwrócenia uwagi na Twoje spa, ale zdjęcia przed i po są prawdziwymi gwiazdami przedstawienia. Wykorzystaj ujęcia swoich wspaniałych przemian, aby zachęcić innych klientów do zakupu Twoich produktów i usług.

Jeśli niepewny potencjalny klient ma wątpliwości co do danej usługi, pokazanie mu poprzednich transformacji, wraz z twoimi eksperckimi poradami w tej dziedzinie, na pewno sprawi, że się na nią zdecyduje!

Zwiększanie liczby lojalnych klientów

Każdy z nas na co dzień odgrywa rolę klienta - niezależnie od tego, czy robi zakupy spożywcze, kupuje ubrania czy inne artykuły pierwszej potrzeby. Zwykle wybieramy jedno przedsiębiorstwo, z którym robimy interesy, z wielu powodów - lepszych cen, wyższej jakości produktów lub bardziej przyjaznego personelu. Jednak kiedy zobowiązujemy się do lojalności wobec konkretnej firmy, zazwyczaj dzieje się tak dlatego, że daje nam ona coś ekstra. Aby zyskać większe grono lojalnych klientów, musisz właśnie to zrobić.

W przeciwieństwie do zwykłego, pierwszego klienta, lojalni klienci spa dokonują większej liczby zakupów, ponieważ ufają Tobie i Twojemu zespołowi. Czują się związani z Twoją firmą i chcą pomóc w jej rozwoju, dlatego tak ważne jest, aby mieć ich jak najwięcej. Zdobądź lojalnych klientów spa poprzez zapewnienie wysokiej jakości obsługi klienta, sprawienie, że poczują się jak przyjaciele i rodzina lub poprzez nagradzanie ich za to, że wybrali właśnie Twoje spa. Z pomocą programu lojalnościowego Versum, można to zrobić w mgnieniu oka.

Za każdy zakupiony produkt lub usługę system automatycznie przydziela klientowi pewną liczbę punktów do jego kartoteki. Dzięki tym punktom klient może wybrać jedną z oferowanych przez Ciebie nagród, jednak aby zdobyć ich więcej, musi dokonać kolejnych zakupów!

Sprzedaż w Twoim spa nie musi być stresująca i nachalna - z odpowiednim podejściem i niezawodnym oprogramowaniem Twój biznes wzniesie się na nowe wyżyny!

Czy zarejestrowałeś się już w Versum?

Wypróbuj Versum za darmo

[Razem: 4 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Sprzedaż krzyżowa i jej korzyści
  • Słuchanie klientów
  • Pozytywna informacja zwrotna
  • Zwiększanie liczby lojalnych klientów
Zapisywanie się do newslettera Z polityką prywatności można zapoznać się tutaj.