Czym są powiadomienia push i jakie są zalety ich stosowania?
27

sierpnia

Czym są powiadomienia push i jakie są zalety ich stosowania?

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Czym są powiadomienia push i ...

Powiadomienia Push to alerty, które są wysyłane do użytkowników aplikacji i stron internetowych, a po ich kliknięciu użytkownik jest automatycznie kierowany do ekosystemu odpowiedzialnej za nie aplikacji lub strony internetowej.

Ich cel zależy od nadawcy: może to być zapowiedź aktualizacji, powiadomienie o nieprzeczytanej wiadomości lub e-mailu, interesująca wiadomość lub promocja firmy.

Czym są powiadomienia push?

Powiadomienia push odnoszą się do wiadomości wysyłanych ze zdalnego serwera aplikacji do smartfonów, tabletów lub smartwatchów albo do przeglądarek internetowych , gdy użytkownik odwiedza określony portal. Mają one charakter natychmiastowy i mają na celu przyciągnięcie uwagi użytkowników tych urządzeń.

Przydatność, jaką może mieć usługa push, aby skapitalizować większą ilość marketingu w Twojej firmie, jest niezaprzeczalna, chociaż sugerujemy, abyś zachował największą ostrożność, jeśli zamierzasz użyć tego narzędzia do promowania swoich produktów. Pamiętaj, że nadużywanie tych komunikatów może zostać uznane za irytujące i inwazyjne, co skutkuje odinstalowaniem Twojej aplikacji i utratą klienta.

Rodzaje powiadomień push

Powiadomienia push można podzielić na dwie główne grupy: powiadomienia web push oraz powiadomienia mobile push:

  • Powiadomienia web push są definiowane jako alerty, które są wyświetlane w przeglądarkach internetowych i działają jak pop-upy. Ich zasięg działania jest podobny do mobilnych powiadomień push, ale mają one tendencję do łatwiejszego braku akceptacji lub ignorowania. Na ogół są one wykorzystywane przez media cyfrowe, niektóre sieci społecznościowe i niektóre portale rozrywkowe.

  • Mobilne powiadomienia push to alerty wysyłane na urządzenia takie jak smartfony, tablety czy smartwatche przez aplikacje zainstalowane na tych urządzeniach, niezależnie od tego, czy ich systemem operacyjnym jest iOS, Android czy Windows Mobile. Warto zauważyć, że większość aplikacji, czy to dla usług finansowych, sieci społecznościowych, komunikatorów, serwerów streamingowych czy nawet gier wideo, wykorzystuje tę technologię.

O ile oba rodzaje powiadomień są skuteczne, to te pochodzące z formatu mobilnego wydają się być bardziej. W rzeczywistości jedną z zalet tego narzędzia dla urządzeń mobilnych jest to, że aplikacja, z której pochodzą powiadomienia, nie musi być uruchomiona, aby powiadomienie push pojawiło się w pasku reklamowym urządzenia.

Do czego służą powiadomienia push

Zrozumienie znaczenia powiadomień push to zrozumienie zakresu ich zastosowań. Z jednej strony potrafią one wykładać interakcje, jakie użytkownicy mają z aplikacją lub zwiększać liczbę wizyt na portalu internetowym. W większości przypadków są one wysyłane, gdy pojawiają się nowości w usługach lub produktach firmy, istotne breaking news, a nawet raporty o ruchu drogowym lub pogodzie w mieście.

W każdym razie celem tych reklam jest zwrócenie uwagi użytkownika na wiadomości, które zarządcy danej społeczności uważają za konieczne do przekazania. Jeśli zagłębimy się w szczegóły, to przy dobrym wykorzystaniu powiadomień push można zwiększyć lub wzmocnić następujące punkty:

  • Korzystanie z aplikacji lub ruch na stronie internetowej.

  • Mierzenie gustów lub zainteresowań niszy identyfikowanej za pomocą aplikacji lub portalu.

  • Interaktywność treści hostowanych w aplikacji lub na stronie internetowej.

  • Reputacja aplikacji lub strony internetowej.

Dodatkowo wdrożenie prawidłowej strategii push może skutkować następującymi dywidendami:

  • Usprawnia system komunikacji elektronicznej między firmami a ich użytkownikami.

  • Zwiększa poczucie bliskości z klientem, bo komunikacja jest bardziej płynna.

  • Zwiększa marże zysku.

Zalety powiadomień push

W połączonym świecie, gdzie istnienie produktu, marki lub firmy często zależy od jej pozycjonowania w sieci, urządzenia mobilne pełnią rolę łącznika między użytkownikami a różnymi wiadomościami oferowanymi przez tysiące dostępnych firm.

W związku z tym, zalety stosowania powiadomień push mogą być następujące:

  • Wiadomości Push są natychmiastowe. Jeśli zostanie zatwierdzony przez klienta na jego urządzeniu mobilnym, powiadomienie pojawi się na pasku powiadomień.

  • Powiadomienia push skutecznie przyciągają uwagę klientów. Zależy to od skutecznej strategii push.

  • Push ads mogą dostarczać spersonalizowane informacje. Jeśli klient interesuje się na przykład wiadomościami sportowymi, wiele Twoich powiadomień push będzie kręcić się wokół tego tematu.

  • W przypadku aplikacji, powiadomienia push mogą być wysyłane bez konieczności uruchomienia aplikacji.

  • W konsekwencji poprzedniego punktu, aplikacje push są energooszczędne.

Jak wysyłać powiadomienia push ze swojej aplikacji?

Powiadomienia Push mogą zwiększyć lojalność klientów Twojej firmy. Jeśli jesteś administratorem aplikacji mobilnej swojej firmy, możesz przejść do zakładki powiadomienia, a następnie kliknąć opcję wysyłania powiadomień push do użytkowników . Te, jak wiemy, dotrą do urządzeń elektronicznych, które mają zainstalowaną aplikację, którą zarządzamy.

Najlepsze praktyki dotyczące wysyłania powiadomień push

Nie zapominaj, że powiadomienia push walczą o uwzględnienie. Ogólnie rzecz biorąc, użytkownicy otrzymują powiadomienia ze swoich sieci społecznościowych, z serwisów informacyjnych, które subskrybują, z aplikacji takich jak YouTube lub Spotify, z serwerów streamingowych takich jak Netflix, więc zalecamy, abyś wziął pod uwagę te aspekty, aby przykuć uwagę swojego partnera:

  • Napisz przyciągający uwagę i sugestywny tytuł. To znaczy taki, który ma hak.

  • Pomyśl o intensywnym i chwytliwym copy. Używaj jak najmniejszej ilości słów.

  • Dołącz obraz, który robi wrażenie na Twoich użytkownikach. Powinna być ciepła, atrakcyjna i mieć jowialnego ducha.

Jednak koncepcyjna obsługa tych trzech elementów nie wystarczy, aby Twoje wiadomości push były udane, ponieważ powinieneś również wziąć pod uwagę następujące szczegóły, które wyjaśniają, jak działają powiadomienia push:

  • Jasno określ cel powiadomienia push. Aby to osiągnąć, zalecamy segmentację niszy klientów, biorąc pod uwagę takie dane jak miejsce zamieszkania, wiek, płeć i ogólne zainteresowania.

  • Nie bądźcie nachalni. Nie musisz wysyłać powiadomienia push za każdym razem, gdy Twoja firma otrzyma produkt. Wykorzystaj te powiadomienia do promowania doświadczeń lub wydarzeń, takich jak zniżki z okazji Dnia Matki, oferty na koniec miesiąca lub specjalne aukcje.

  • Nie komplikuj przekazu. Powiadomienia Push powinny być łatwe do odczytania i zapraszać użytkownika do podążania za wysłanym linkiem. Można zaproponować gry słowne.

  • Zdecyduj, o jakiej porze dnia najlepiej wysyłać powiadomienia push. Na przykład wysyłanie powiadomienia push we wczesnych godzinach porannych nie jest zalecane. Idealny czas, według kilku ekspertów, jest w porze lunchu w dni powszednie lub w godzinach wolnych w weekendy.

  • W razie potrzeby możesz użyć emotikonów.. Nadają one życie i wyrazistość przekazowi. Na przykład, jeśli zaprogramujesz zniżkę ponad 50% na niektóre produkty, możesz dołączyć do powiadomienia push kilka emojis zdumienia.


Wykazano, że powiadomienia Push zwiększają całkowity CTR lub liczbę kliknięć użytkowników w reklamy o prawie 10%. Podobnie trzeba bardzo uważać nie tylko na czas powiadomień push, ale także na treści, które wysyłasz ze swojej aplikacji. Oto kilka wskazówek, o których warto pamiętać, jeśli chcesz wiedzieć, jak wysyłać powiadomienia push we właściwy sposób i uniknąć odinstalowania aplikacji przez użytkowników.

  • Wysyłaj naprawdę ważne powiadomienia. Zastanów się, czy powiadomienie push, które masz zamiar wysłać, pomoże Ci zwiększyć zyski lub dodać klientów do Twojego biznesu.

  • Nie bądź inwazyjny. Twoim celem jest wzmocnienie relacji klient-biznes, a nie ich odpędzenie. Jeśli Twoje powiadomienia staną się uciążliwe dla użytkownika, nie będzie on miał innego wyboru, jak tylko wyciszyć Cię lub odinstalować Twoją aplikację.

  • Zdefiniuj cel powiadomienia push. Zadaj sobie pytanie, czy planujesz promować nowy produkt, ogłosić ofertę lub zaprosić swoich klientów na specjalne wydarzenie. Pamiętaj, że np. jeśli Twoim biznesem jest siłownia, to najmniejszą potrzebą Twoich klientów jest powiadomienie push z rekomendacją polityczną.

  • Wykorzystaj dobrze copywriting. Twórz zoptymalizowane treści, które z dużym prawdopodobieństwem przyciągną uwagę Twoich klientów. I nigdy nie wysyłaj wiadomości push z błędami ortograficznymi. Odbiera to wiarygodność i powagę Twojej firmie.

  • Nie utknij w martwym punkcie, jeśli chodzi o timing powiadomień push. Chociaż prawdą jest, że możesz zacząć od zalecanych godzin, jeśli te nie działają dla ciebie, zawsze możesz spróbować nowych przedziałów czasowych. Ważne jest, aby znaleźć ten, który działa najlepiej dla Ciebie.

Powiadomienia push: udane przykłady z innych firm

Duże firmy są zwykle w czołówce innowacji i technologii. Dwóch światowych gigantów usług streamingowych takich jak Amazon Prime i Netflix dostarcza nam przykładów udanych powiadomień push.

Amazon Prime

Przypadek Amazon Prime, tak naprawdę, idzie po linii giganta e-commerce, czyli międzynarodowego Amazona. Aby promować nowe treści na swoim serwerze, często wykorzystują kreatywność. Oczywiście w tej aplikacji biorą też pod uwagę zachowania użytkowników.

Oto przykład:

"Podróż, nadzieja i życie poza gwiazdami: oglądaj Interstellar od sierpnia".

Netflix

Netflix natomiast gra bardziej na ciekawości, humorze i emocjonalności. Dodatkowo ich reklamy często linkują do zwiastunów promowanego przez nich filmu lub serialu. Ponieważ firma ta specjalizuje się wyłącznie w usługach streamingowych, jej komunikaty push często uzupełniane są o treści audiowizualne.

Przyjrzyjmy się temu innemu przykładowi:

"Nigdy noc nie była tak ciemna... a może jednak? Dark, premiera już 27 czerwca".

Powiadomienia push AgendaPro

Jest oczywiste, że powiadomienia push mogą być podstawowym sprzymierzeńcem, jeśli chodzi o usprawnienie zarządzania firmą. Do tego stopnia, że jeśli chodzi o prowadzenie siłowni, salonu kosmetycznego, gabinetu kosmetycznego czy fryzjerskiego, można je wykorzystać do uproszczenia niezliczonych zadań administracyjnych.

Wyobraź sobie, że te przykłady push przychodzą na Twój telefon komórkowy:

  • Dla siłowni: "Zbliża się koniec miesiąca. Czas przypomnieć swoim klientom o konieczności dotrzymywania comiesięcznych płatności".

  • Dla salonów kosmetycznych: "Klientka Maria Gomez jest umówiona na peeling ultradźwiękowy na godzinę 14:00. Upewnij się, że wszystko jest w porządku".

  • Dla salonów kosmetycznych: "Zbliżają się święta. Pomyśl o promocjach, które wprowadzisz w tym roku".

  • Dla salonów fryzjerskich: "Klient Gabriel Ramirez odwołał dziś swoją wizytę. Poinstruuj swoich pracowników, aby przełożyli jego wizytę".

Wiedząc więcej o tym, czym jest push messaging, rozumiemy jego przydatność i wiemy, że może on zwiększyć zarówno produktywność, jak i zadania związane z zarządzaniem firmą.

Jeśli korzystasz z aplikacji AgendaPro, możesz użyć tego narzędzia do śledzenia działań, które dzieją się w Twojej firmie. Zawarte w oprogramowaniu powiadomienia push są umieszczane w aplikacji używanej przez właścicieli lub zarządców obiektów i pełnią następujące funkcje:

  • Powiadomienie o nowych rezerwacjach dokonanych przez klientów.
  • Dowiedz się natychmiast, czy spotkanie lub rezerwacja zostały odwołane.
  • Powiadamianie o zmianach dokonanych w już zarezerwowanych terminach, takich jak zmiana czasu lub miejsca.

Dzięki usłudze push oprogramowania będziesz mógł dowiedzieć się o wszelkich nowościach w Twojej firmie. Jest to niepowtarzalna okazja do usprawnienia obsługi klienta, a także do unowocześnienia wszystkich praktyk zarządzania, które do tej pory stosowałeś.

Powiązane artykuły:

  1. Marketing zintegrowany: jak go stosować krok po kroku
  2. Jak zareklamować otwarcie firmy: skuteczne strategie
  3. Jak przywitać klienta przez WhatsApp