Znaki ostrzegawcze dwulicowego pracownika
10

stycznia

Znaki ostrzegawcze dwulicowego pracownika

Dla odnoszących sukcesy salonów i ośrodków spa kluczem jest stworzenie najlepszego zespołu specjalistów-ekspertów. To oni regularnie pracują z klientami, zapewniając im najwyższą jakość usług i komfort - innymi słowy, Twoi pracownicy reprezentują wizerunek Twojej firmy w całości. Wszystko to może jednak ulec zmianie, jeśli wśród pracowników znajdzie się ktoś o dwóch twarzach.

Pracownicy o dwóch twarzach są trudni do zauważenia, zwłaszcza gdy po raz pierwszy dołączają do zespołu salonu, ale po pewnym czasie możesz zacząć dostrzegać ich prawdziwe oblicze. Mimo, że ich działania mogą być zamierzone lub nie, nadal mają negatywny wpływ na Twój salon, klientów, a nawet innych pracowników. Oto kilka znaków ostrzegawczych, które mogą wskazywać na to, że wśród członków Twojego ciężko pracującego zespołu znajduje się ten sprawca.

Brak motywacji

Pracownicy, którzy przechodzą na "ciemną stronę" nie robią tego z dnia na dzień - proces ten jest zazwyczaj długotrwały i zaczyna się od braku motywacji. Pracownik, który jest mniej zmotywowany, nie musi oznaczać, że jest dwulicowy - może borykać się z trudnymi sprawami osobistymi lub być zmęczony pracą. Jeśli jednak zwykły brak motywacji przeradza się w spóźnienia, brak zainteresowania i niekomunikatywność, powinieneś działać szybko.

Rozwiązanie: porozmawiaj z pracownikiem i wspomnij, że wyraźnie spada jego motywacja. Zajęcie się problemem na wczesnym etapie może sprawić, że łatwiej będzie mu o tym rozmawiać. Kiedy już poznasz źródło problemu, podejmij odpowiednie kroki, aby rozwiązać sytuację. Jeżeli pracownik nie chce rozmawiać na ten temat, porozmawiaj z pozostałymi pracownikami i zapytaj ich o zdanie.

Nieuprzejme zachowanie

Nieuprzejmy pracownik to koszmar właściciela salonu - jego zachowanie nie tylko wpływa na Ciebie, ale również ma negatywny wpływ na innych pracowników, a przede wszystkim na Twoich klientów. Większość klientów ocenia firmę na podstawie doświadczeń, jakie mają z usługodawcą, więc kiedy są obsługiwani przez nieuprzejmego pracownika, który używa wulgarnego języka lub po prostu ich ignoruje, Twoje oceny spadają, a wszyscy wiemy, jak trudno jest odzyskać zaufanie klienta. Poza używaniem wulgaryzmów, co skutkuje nadszarpniętą reputacją, pracownik może nawet zaangażować się w szkodliwe działania w Twoim salonie, takie jak kradzież produktów, niewykonywanie powierzonych mu zadań lub, co gorsza, kradzież listy klientów.

Rozwiązanie: Zajęcie się zachowaniem pracownika jest najwyższym priorytetem, nawet jeśli oznacza to zamknięcie sklepu w ciągu dnia. Zapytaj ich o powody ich zachowania i o to, co możesz zrobić, aby stworzyć lepsze środowisko pracy. Upewnij się, że Twoja rozmowa odbiła się szerokim echem i daj pracownikowi do zrozumienia, że nieuprzejme zachowanie nie będzie tolerowane w Twojej firmie. Dodatkowo, porozmawiaj indywidualnie z pozostałymi pracownikami na temat zaistniałej sytuacji i poproś ich o opinię.

Kradzież w salonie

Kradzież jest jednym z poważniejszych przypadków, z jakimi może spotkać się salon, gdy ma do czynienia z niewłaściwie zachowującym się pracownikiem. Na tym etapie pracownik ma złośliwe zamiary i nie dba o dobro salonu. Możesz zacząć zauważać brak produktów na półkach lub w inwentarzu, ale to nie jest najgorsze. Jeśli zapisy klientów nie są przechowywane w bezpieczny sposób, Twój dwulicowy pracownik może próbować skopiować je na własny użytek. Jeśli Twoja lista jest zagrożona, pracownik może skontaktować się z Twoimi klientami i obsłużyć ich prywatnie lub w innym salonie, jeśli zdecydowali się pracować gdzie indziej. Naturalną konsekwencją takiej sytuacji jest utrata cennych klientów i znacznych zysków przez Twój salon. W tym momencie należy podjąć odpowiednie kroki w celu zwolnienia pracownika.

Rozwiązanie: Jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych i zapasów, oprogramowanie Versum dla salonów jest właściwym narzędziem, aby utrzymać Twoje produkty i informacje pod kluczem. Dzięki zarządzaniu poziomem zapasów, wiesz dokładnie ile produktów masz w magazynie, wraz z raportami użycia i sprzedaży. Przydziel każdemu pracownikowi ograniczenia poziomu dostępu, co jest rozwiązaniem problemu kradzieży danych. Pracownicy z ograniczonym dostępem nie będą mogli zobaczyć danych klientów ani statystyk, dzięki czemu będziesz mógł spać spokojnie wiedząc, że Twoje informacje są bezpieczne.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 4 Average: 5/5]

Spis treści

  • Brak motywacji
  • Nieuprzejme zachowanie
  • Kradzież w Twoim salonie
Zapisanie się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.