Popraw te 4 obszary, aby rok 2021 był owocny dla Twojego salonu!
16

grudnia

Popraw te 4 obszary, aby rok 2021 był owocny dla Twojego salonu!

Można śmiało powiedzieć, że rok 2020 nie był uważany za korzystny (delikatnie mówiąc) przez większość profesjonalistów z branży fryzjerskiej i kosmetycznej - dlatego też nie będziemy o nim wspominać. Zamiast tego, zwrócimy naszą uwagę na jasne światło na horyzoncie, jakim jest rok 2021. Chociaż w ciągu 365 dni wiele może się wydarzyć, wyznaczenie sobie celów i praca nad ich realizacją pozwoli Ci się skupić i pomoże przetrwać kolejny rok - tym razem bez szwanku. Oto 4 kluczowe obszary, na których powinnaś się skupić, aby rok 2021 był TWÓJ!

Bycie miłym... dla siebie

Jaka jest Twoja pierwsza, odruchowa reakcja, kiedy zauważysz, że Twój terminarz jest pusty, działania marketingowe nie przyciągają klientów, otrzymałeś negatywną recenzję lub Twój zespół planuje zamach stanu przeciwko Tobie? Czy obwiniasz siebie? Niestety, jest to bardzo częsta odpowiedź wielu właścicieli firm z branży fryzjerskiej i kosmetycznej, która świadczy o znacznym braku współczucia dla samego siebie. Nie oznacza to jednak, że powinieneś trzymać się kurczowo swojego biznesu i zrzucać winę na innych za swoje błędy, aby zachować nieskazitelny rekord.

Aby być nieco bardziej empatycznym, musisz dotrzeć do źródła tego, co powoduje konflikt w tobie. Susan David w swoim artykule "Jak być bardziej życzliwym dla siebie" doskonale to wyjaśnia - stwierdza: "Kiedy doświadczamy trudnych emocji, takich jak smutek czy rozczarowanie, wielu z nas reaguje mówiąc sobie: "To jest złe; nie powinienem tego czuć. Dlaczego nie mogę być bardziej pozytywny?!?". A potem podążamy za tym osądem z kolejnymi osądami... Następnym razem, gdy tak się stanie, spróbuj powiedzieć sobie: "Czuję się smutny. Czego ten smutek jest drogowskazem? Na co on wskazuje, co jest dla mnie ważne? Czego mnie uczy?"

A teraz spójrzmy na to z innej perspektywy - skup się na kampanii marketingowej, która nie przyniosła oczekiwanych przez Ciebie rezultatów i w rezultacie czujesz się zniechęcony. Zamiast zalewać swój umysł myślami o zwątpieniu w siebie, stwórz mentalną sieć, skupioną na tych emocjach. Twoje zniechęcenie spowodowane jest nieefektywną kampanią marketingową - dlaczego nie zadziałała? Zanim pochopnie zaczniesz się obwiniać, dotrzyj do pierwotnej przyczyny. A jeśli błąd został popełniony z Twojej strony? Zamień to w doświadczenie! Nie ma sensu płakać nad rozlanym mlekiem - zamiast tego dowiedz się, dlaczego zostało rozlane i co można zrobić, aby uniknąć takiej sytuacji w przyszłości. I co najważniejsze, naucz się akceptować swoje błędy, ale tylko te prawdziwe!

Przyciąganie nowych klientów do salonu

Mamy tendencję do mierzenia sukcesu salonu na podstawie liczby lojalnych klientów, jednak ci klienci nie są po prostu zrywani z najbliższej gałęzi drzewa - zaczynają jako pierwsi klienci i są formowani na Twoich patronów. Ale w tym tkwi haczyk - z każdym rokiem trzeba znaleźć bardziej kreatywne sposoby na budowanie klienteli w salonie. Co sprawi, że Twój biznes będzie się wyróżniał? W tej branży chodzi o to, aby znaleźć to, co wyróżnia Twój salon. I nie, sprzedawanie upięć w piątki za 15% zniżki nie jest sposobem na zdobycie klientów w sal onie - a przynajmniej nie tych lojalnych.

Jeśli zadajesz sobie pytanie: "Nie wiem, jak zdobyć więcej klientów w moim sal onie - co robię źle?", musisz przede wszystkim określić, kim są Twoi klienci. Mężczyźni? Kobiety? Ludzie starsi? Młodzi dorośli? Ludzie obeznani z branżą? Osoby poszukujące luksusowych doznań? A może doświadczenia, na które każdy może sobie pozwolić? Kiedy już wiesz, kto jest Twoją grupą docelową, skup się na promowaniu swojej unikalnej oferty. Oto kilka pomysłów na to, jak przyciągnąć nowych klientów do salonu i sprawić, aby Twój biznes naprawdę się wyróżniał!

  • Ekologiczna maszyna - Twój salon to wykorzystanie energooszczędnego sprzętu, bycie przyjaznym dla środowiska i wyeliminowanie zużycia papieru.
  • Lokalizacja - Twój biznes znajduje się w dogodnej lokalizacji, blisko centrum miasta i posiada przydatne udogodnienia, takie jak parking i dostęp dla osób niepełnosprawnych.
  • Otwarty dla wszystkich - jesteś przyjazny dla zwierząt, dzieci i osób niepełnosprawnych.
  • Twoja sława - jesteś znanym specjalistą w swojej dziedzinie, co z pewnością pomoże w promocji Twojego biznesu.

Teraz, jesteś gotowy, aby zacząć przyciągać nowych klientów do swojego salonu, jednak umieszczanie postów na swoich fanpage'ach nie załatwi sprawy - pamiętaj, że potencjalnych klientów najprawdopodobniej tam nie będzie! Zamiast tego, będziesz musiał wykazać się kreatywnością, korzystając z dwóch szkół myślenia - tradycyjnego i nowoczesnego marketingu salonu. Tradycyjny marketing wymaga bardziej praktycznego podejścia, które obejmuje rozdawanie wizytówek, wieszanie plakatów w oknach, a nawet uzyskanie artykułu w lokalnej gazecie. Choć pozornie przestarzałe, ta forma reklamy jest bardzo skuteczna w dużych miastach o znacznym ruchu pieszych. Nowoczesny marketing jest nieco bardziej skomplikowane. Tutaj, trzeba korzystać z reklam w mediach społecznościowych i lokalnych list biznesowych, aby dotrzeć do grupy docelowej. Jest jednak jedno narzędzie, które łączy w sobie najlepsze cechy obu światów - program lojalnościowy, ale o tym więcej później!

Jeśli żadne z tych działań nie przynosi pożądanych rezultatów, musisz zajrzeć pod maskę. Czy masz lokalną konkurencję, która oferuje takie same doświadczenia jak Ty? A może Twoja docelowa klientela nie znajduje się w Twojej okolicy? Wyobraź sobie, że celujesz w osoby 65+ w mieście studenckim - bez względu na to, jak kuszące mogą być Twoje oferty, Twoja kampania będzie bezowocna.

Skupienie się na efektywności czasowej

Złe zarządzanie czasem to pułapka, w którą wpada wielu nieostrożnych specjalistów od włosów i urody. Często powoduje to efekt domina - brakuje Ci czasu na wykonanie jakiegoś zadania, więc wykorzystujesz czas przeznaczony na inne zadanie, co oznacza, że albo będziesz musiał znowu pożyczać czas, albo się spieszyć, a wszyscy wiemy, jakie są tego konsekwencje. Zadania takie jak wysyłanie przypomnień i potwierdzeń o spotkaniach, utrzymywanie poziomu zapasów, tworzenie raportów statystycznych oraz dodawanie bloków przygotowawczych i naprawczych do spotkań pożerają Twój czas, co sprawia, że niedoszła przerwa na lunch zamienia się w zawody w piciu kawy. O dziwo, problem jest tu ukryty na pierwszy rzut oka - brak automatyzacji w pracy.

Na co dzień korzystasz z rozwiązań oszczędzających czas. Począwszy od kawy, którą zaparzyłeś rano w dzbanku, poprzez chleb, który opiekłeś w tosterze, a skończywszy nawet na otwieraniu drzwi samochodu za pomocą pilota - dlaczego więc w dalszym ciągu korzystać z czasochłonnych rozwiązań w pracy? W tym roku rozważ oszczędzenie sobie czasu i stresu dzięki Versum, oprogramowaniu dla biznesu fryzjerskiego i kosmetycznego. Wyobraź sobie, że masz dodatkowego pracownika, który prowadzi Twoją książkę wizyt, przyjmuje rezerwacje (nawet powtarzające się wizyty - do 50 sesji!), śledzi poziom produktów, generuje raporty, prowadzi wbudowany sklep internetowy i pozostaje w kontakcie z Twoimi klientami. A co najlepsze, Twój nowy członek zespołu nie idzie na urlop i zwalnia wystarczająco dużo czasu, abyś mógł zjeść zasłużoną kanapkę, na którą patrzyłeś przez cały dzień.

Odwdzięczanie się lojalnym klientom

To oni sprawiają, że wstajesz z łóżka z uśmiechem na twarzy, a widok ich rezerwacji w Twoim kalendarzu od razu Cię nakręca - lojalni klienci są po prostu najlepsi! Nie tylko wspierają Twój biznes w okresach spowolnienia, ale również są najlepsi w promowaniu marki. Podręcznikowym tego przykładem jest zachęcanie przez nich swoich przyjaciół i rodziny do odwiedzenia Twojej firmy. A kogo będą bardziej skłonni posłuchać, Ciebie, właściciela firmy, czy kogoś bliższego? Jednak lojalni klienci wymagają zachęt, aby przynieść Ci biznes. Oferta BOGO ("kup jeden, dostaniesz jeden gratis") na nadmiar odżywek, które sprzedajesz detalicznie, nie brzmi w najmniejszym stopniu kusząco - w rzeczywistości sprawia, że wychodzisz na leniwego, a klienci to zauważą. W rezultacie nie będą zachęcani do aktywnego promowania Twojej firmy.

Oczywiście w ten sposób nie zdobędziesz klientów w swoim salonie. Aby Twoi klienci promowali Twój biznes, potrzebujesz strategii, kreatywnych nagród i programu lojalnościowego. Dobrym miejscem do rozpoczęcia są najlepiej sprzedające się zabiegi i produkty, ponieważ będą one doskonałymi nagrodami, ale nie ograniczaj się do tych opcji! Poszerz swoją pulę nagród o takie rzeczy jak bony upominkowe, bilety do kina czy nawet lot balonem na ogrzane powietrze. Aby uzyskać więcej pomysłów na potencjalne nagrody, stwórz ankietę na swoich stronach fanowskich, pytając swoich lojalnych klientów, co by chcieli.

Bez odpowiednich narzędzi, śledzenie lojalności klientów z pewnością będzie pochłaniało Twój czas. W tym kolejnym kroku z pewnością przyda Ci się Program Lojalnościowy Versum. Używając tego narzędzia, możesz automatycznie nagradzać klientów za ich zakupy, rekomendacje i recenzje liczbą punktów, które są wykorzystywane do wypłacania nagród. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że masz pełną kontrolę nad ilością przyznawanych punktów. Chcesz, aby Twoi lojalni klienci przyciągnęli więcej klientów do Twojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego? Podnieś liczbę punktów przyznawanych za skuteczne polecanie!

Spraw, aby ten rok był wyjątkowy dla Twojej firmy, poprawiając te cztery obszary od samego początku. Chociaż rok 2021 nadal niesie ze sobą wiele niewiadomych, ważne jest, abyś skupił się na rozwoju tych kluczowych obszarów, aby Twój biznes naprawdę rozkwitł! Nie zapomnij założyć darmowego konta w Versum - bez karty kredytowej, bez ukrytych opłat, z wszystkimi funkcjami do zarządzania salonem, w sam raz na 2021 rok.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Bądź miły... dla siebie
  • Przyciąganie nowych klientów do Twojego salonu
  • Skupienie się na efektywności czasowej
  • Odwdzięczanie się lojalnym klientom
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.