Autorespondery do salonów piękności i jak je dobrze wykonać
9

marca

Autorespondery do salonów piękności i jak je dobrze wykonać

Autorespondery e-mailowe to trudny temat. Z jednej strony wydaje się, że ich wdrożenie jest konieczne, aby Twoi klienci nigdy nie zostali pozostawieni bez odpowiedniej pomocy. W końcu to bardzo właściwe, aby klienci otrzymywali natychmiastową odpowiedź za każdym razem, gdy poświęcają swój czas na kontakt z Tobą. Z drugiej strony - bądźmy szczerzy, nikt nie lubi automatycznych odpowiedzi. Nie brzmią one autentycznie ani spersonalizowanie, więc w wielu przypadkach są bardziej irytujące niż pomocne. Czy jest jakiś sposób, aby ominąć ten problem i sprawić, by Twoje autorespondery były naprawdę wartościowe?

Kiedy używać autoresponderów?

Może Cię kusić, aby ustawić autoresponder, który będzie odpowiadał za każdym razem, gdy ktoś do Ciebie napisze, jednak nie jest to najlepszy pomysł. Widzisz, w dzisiejszych czasach e-maile nie są najpopularniejszym sposobem kontaktu z salonem kosmetycznym - wydają się dość niewygodne i bezduszne, ponieważ brakuje w nich bezpośredniej interakcji. Dlatego też lepiej nie zniechęcać klienta, dodając do tego mechaniczną, nudną, automatyczną odpowiedź. Osobiste odpowiedzi są zawsze lepsze, nawet jeśli zostaną wysłane nieco później. Jeśli możesz odpowiedzieć jeszcze tego samego dnia, zrób to po prostu bez ustawiania autorespondera.

Automatyczne odpowiedzi najlepiej sprawdzają się, gdy jesteś po prostu poza biurem, po godzinach pracy, gdy jesteś na zwolnieniu lekarskim, przerwie świątecznej lub urlopie. Są one szczególnie ważne, gdy masz dłuższą przerwę w pracy lub jesteś zamknięty z powodu poważnego remontu.

Co więcej, dobre autorespondery powinny zawsze dawać klientom alternatywny sposób kontaktu z Twoim salonem. Oczywiście nie zachęcamy Cię do podawania prywatnego numeru telefonu (jeszcze kilka słów o tym, dlaczego nie jest to najlepszy pomysł), najlepsze, co możesz zrobić, to ustawić opcję rezerwacji online. Oprogramowanie Versum dla salonów piękności działa jak wirtualna recepcjonistka i pozwala Twoim klientom rezerwować wizyty online 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki niemu stworzysz spersonalizowaną stronę internetową, na której Twoi klienci będą mogli błyskawicznie umawiać wizyty, niezależnie od czasu i miejsca. Warto rozważyć zakup takiego narzędzia, ponieważ naprawdę podnosi ono jakość obsługi klienta. Klienci będą mogli zarezerwować wizytę zaraz po otwarciu Twojego gabinetu!

Jak komponować autorespondery?

Aby zapewnić najwyższą jakość obsługi klienta, autoresponder powinien zawierać trzy podstawowe informacje:

  • Dlaczego nie możesz odpowiedzieć
  • Jak długo będziesz niedostępny
  • Jaką alternatywną drogę kontaktu może obrać klient?

Pozostała część wiadomości zależy w dużej mierze od przyczyny Twojej nieobecności - a także od Twojej marki. Jeśli prowadzisz barber shop, a Twoja strategia komunikacji polega na tym, aby zawsze "trzymać się rzeczywistości" i być nieco osobliwym, Twoja reakcja będzie inna niż w przypadku bardziej ekskluzywnych firm kosmetycznych. Ważne jest, aby dopasować swój styl reagowania do ogólnego wizerunku firmy. Nie ma znaczenia, że jest ona automatyczna - powinna sprawiać wrażenie jak najbardziej autentycznej.

Przykłady zautomatyzowanych odpowiedzi

Sprawdźmy kilka przykładów wiadomości automatycznej odpowiedzi do użytku biznesowego - napisanie odpowiedniego autorespondera dla Twojego salonu nie jest łatwym zadaniem, więc kilka inspiracji z pewnością Ci pomoże.

Przykład automatycznej odpowiedzi po godzinach pracy:

Witaj!
Tu Susan z Day Spa Dahlia, dziękujemy za skontaktowanie się z nami!
Obecnie jesteśmy po godzinach pracy, ale wrócimy do pracy jutro o 9 rano.
Nasze zwykłe godziny pracy to 9-17 w dni powszednie i 9-15 w soboty. W niedziele nie pracujemy.
Zawsze możesz zarezerwować wizytę na naszej stronie: dayspadahlia.versum.comKind Regards
,
Susan from Day Spa Dahlia





Przerwa w pracy salonu Przykład automatycznej odpowiedzi:

Witaj!
Tu Susan z Day Spa Dahlia, dziękujemy za skontaktowanie się z nami!
Obecnie nie pracujemy, ponieważ mamy przerwę w pracy od poniedziałku, 25 lutego do środy, 6 marca.
Odpowiemy na Twój email tak szybko, jak to będzie możliwe po naszym powrocie.
Zawsze możesz zarezerwować wizytę na naszej stronie online: dayspadahlia.versum.comPozdrawiamy serdecznie
,
Susan z Day Spa Dahlia





Wspieraj osobę udzielającą pomocy

Pamiętaj, że za każdym razem, gdy robisz sobie przerwę i Twój salon jest zamknięty na jakiś czas, jesteś winien swoim lojalnym klientom coś więcej niż tylko automatyczną odpowiedź. W dobrym guście jest wysłanie im e-maila z odpowiednią informacją, zanim w ogóle spróbują się z Tobą skontaktować. Jeśli są to regularnie powracający klienci, automatyczna odpowiedź, informująca ich o dłuższej przerwie w pracy, może ich zaskoczyć.

Rozważ zaopatrzenie się w narzędzie, które obsługuje komunikację SMS i e-mail. Dzięki Versum możesz wysyłać spersonalizowane notatki do wybranej grupy swoich klientów, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. W połączeniu z dobrym automatycznym responderem, będzie to najbardziej profesjonalny sposób informowania klientów o tym, co dzieje się w Twoim salonie. Nie wahaj się dłużej i wypróbuj oprogramowanie dla salonów Versum już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Kiedy używać autoresponderów?
  • Jak komponować autorespondery?
  • Przykłady automatycznych odpowiedzi
  • Obsługa autorespondera
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.