Każdemu z nas przytrafiło się to przynajmniej raz w życiu - przechodzimy przez dzień jak zwykle, aż ktoś zwraca uwagę na dość dużą plamę po kawie na naszej koszuli. Najgorsze jest to, że niezliczone osoby widziały ją, ale nic o niej nie powiedziały. Dla właścicieli salonów, sytuacja ta jest częścią dnia codziennego, ale na znacznie większą skalę.
Oto niektóre z najczęstszych rzeczy, o których klienci nie mówią właścicielom salonów:
Niezadowolenie z zabiegu
Właściciele salonów znają tę sytuację aż za dobrze - klient rezerwuje usługę, wchodzi do salonu i zostaje odprowadzony przez pracownika do wolnego fotela. Pracownik ciężko pracuje, upewniając się, że każda folia jest wpięta pod włosy klientki - po czym przystępuje do nakładania farby. Mijają godziny, a stylista odsłania gotowy produkt - olśniewającą głowę z soczystymi pasemkami. Klientka od razu zakochuje się w swoim nowym wyglądzie, dziękuje obsłudze, płaci i idzie w swoją stronę.
Potem dzieje się coś dziwnego - klientka pisze do Ciebie, prosząc o zwrot pieniędzy lub wystawia salonowi słabą ocenę online, pozostawiając Cię w osłupieniu. W jednej chwili klient uwielbia swój nowy wygląd, a w następnej mówi Ci o tym. Dla właścicieli salonów, jest to powtarzająca się sytuacja i może być spowodowana przez wiele czynników, ale te są najczęstsze:
- Brak wiedzy: często zdarza się, że klienci nie rozumieją procesu związanego z zabiegami na włosy, które możesz zaoferować. Typowy przykład dotyczy kolorów pudełkowych - klientka, która farbowała włosy na czarno, używając kolorów pudełkowych, będzie musiała zarezerwować co najmniej 2 wizyty, aby zobaczyć pełne efekty zabiegu. Podniesienie włosów z poziomu 1 do 9 lub 10 wymaga dużo cierpliwości, a klienci, którzy tego nie oczekują, mogą się zdenerwować. Jeśli aktywowałeś panel rezerwacji online Versum, upewnij się, że podałeś dokładne opisy procesu leczenia, aby klienci wiedzieli, czego się spodziewać.
- Poczucie winy: wyobraź sobie, że stylista pracuje nad Twoim wymarzonym wyglądem przez wiele godzin - Ty leżysz wygodnie, relaksując się, a on biega od umywalki do wózka z farbą, odżywką i szczotkami w ręku. Cenisz ich zaangażowanie w to, co robią, jednak po tym, jak skończyli z Twoimi włosami, wstajesz, patrzysz w lustro i Twój uśmiech zaczyna lekko blednąć. Twoje pasemka mogą być nietrafione, warstwy są zbyt nierówne, a na włosach możesz zauważyć pomarańczowe i niebieskie plamy. Twój stylista cierpliwie czeka na informację zwrotną, a Ty odpowiadasz: "Kocham to!", ponieważ czujesz się źle z powodu ostrej krytyki swojej pracy przed nimi.
- Ceny: każdy salon oferuje zabiegi z przedziałami cenowymi, które często opierają się na ilości produktu, który trzeba wykorzystać. Klientka z włosami do pasa zapłaci oczywiście więcej za pasemka niż osoba z włosami do ramion. Dodanie przedziału cenowego na stronie rezerwacji online Twojego salonu fryzjerskiego dostarczy klientom listę cen, których mogą się spodziewać.
Wykorzystaj bazę danych klientów Versum, aby pogrupować mniej zadowolonych klientów. Niezadowolony klient nie zawsze jest straconą sprawą - w rzeczywistości szanse na odzyskanie jego zaufania i lojalności są całkiem duże. Versum pozwala Ci na wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do konkretnej grupy klientów, co jest idealne do precyzyjnego targetowania kampanii marketingowych. Najlepiej jest wysyłać tej delikatnej grupie klientów najnowsze oferty, a nawet gratisy, takie jak konsultacje czy torby z upominkami. Ważne jest, aby utrzymać ich zainteresowanie Twoim biznesem, więc upewnij się, że zdobędziesz ich zaufanie do Twojego salonu.
Jeśli Twoje ceny są zbyt niskie
Spójrzmy prawdzie w oczy - każdy salon ma swój udział wśród klientów polujących na okazje, którzy rezerwują zabiegi z rabatem i kupują tylko produkty z wyprzedaży. Większość właścicieli salonów nie ma nic przeciwko temu, ale co się stanie, jeśli większość klientów zamieni się w nich? Twój salon może zmienić się na gorsze. Przeczytaj więcej o łowcach okazji, tutaj.
Jeśli ceny w Twoim salonie są ustalone znacznie poniżej konkurencyjnych stawek, Twoja firma nie zarabia pieniędzy i stwarza idealną okazję dla łowców okazji, aby dokonać niedrogich zakupów. Ponieważ jest to dla nich korzystne, większość Twoich klientów nie powie Ci, że Twoja firma traci zyski. Poza tym potencjalni klienci uznają Twoje zabiegi i produkty za gorszej jakości - zanim jednak zdecydujesz się podnieść ceny, wypróbuj poniższe kroki:
- Wdrożenie programu lojalnościowego: Klienci lubią otrzymywać zabiegi i produkty, które uwielbiają, z rabatem i chociaż po prostu sprzedając je za mniejszą cenę, utrzymują ich w swojej firmie, nie jest to tak skuteczne, jak prowadzenie kampanii lojalnościowej. Dzięki tej opcji, Twoi klienci pracują na to, aby otrzymać świetną ofertę na oferowane przez Ciebie produkty i usługi. Za każdy zakup, polecenie lub opinię pozostawioną na temat Twojej firmy, dodajesz określoną liczbę punktów do kartoteki klienta. Klienci mogą wykorzystać zebrane punkty, aby odebrać nagrody w Twoim salonie - może to być cokolwiek, od produktów i zabiegów po cokolwiek, co uznasz za stosowne. Funkcja ta znajduje się w Twoim systemie Versum w sekcji "dodatki".
- Stwórz strategiczne rabaty: chociaż oferowanie ofert w Twoim salonie może przyciągnąć wielu łowców okazji, ma to kilka zalet, takich jak pozbycie się mniej popularnych produktów lub sprowadzenie klientów z powrotem do Twojego salonu. Sprawdź statystyki swojego salonu, które pomogą Ci zaplanować kolejną obniżkę. Na swoim koncie Versum, wygeneruj raporty dotyczące poszczególnych produktów i zabiegów, a następnie prześledź swoje liczby. Jeśli zauważysz spadek sprzedaży, spróbuj zaoferować produkt lub usługę z rabatem - w czasie obowiązywania rabatu, monitoruj raporty pod kątem wzrostu sprzedaży.
Domowe zabiegi fryzjerskie dla klientów
Jedną z najbardziej irytujących rzeczy, z jaką mają do czynienia właściciele salonów i styliści fryzur, są klienci, którzy nie mówią prawdy o swoich domowych zabiegach fryzjerskich. Stosowanie farb, henny lub słabej jakości odżywek może mieć katastrofalne skutki po zabiegu. Użytkownicy farb pudełkowych i henny często przesadzają z farbowaniem włosów w domu - farby pudełkowe są uciążliwe w pracy, ponieważ mają bardzo silną pigmentację i przejście z poziomu 1 do 8 lub 9 może zająć kilka godzin, jeśli nie kilka wizyt, a wraz z nimi piękne pomarańczowe pasma! Henna, z drugiej strony, plami włosy tak bardzo, że styliści raczej unikają pracy z nią w ogóle. Przed farbowaniem włosów klientki, henna musi być całkowicie zmyta, w przeciwnym razie pojawią się zielone plamy.
Klientki, które nie wspominają o swoich domowych zabiegach, mogą nie zdawać sobie sprawy z ich konsekwencji lub w nie nie wierzyć, co prowadzi do katastrofalnych rezultatów. Upewnij się, że:
- Edukowanie klientów: ci, którzy znają i rozumieją możliwe konsekwencje wyżej wymienionych domowych zabiegów na włosy, z dużym prawdopodobieństwem odwiedzą salon dopiero wtedy, gdy ich włosy będą wolne od farb z pudełka i henny.
- Ostrzeganie klientów: zdarzają się dni, kiedy salon jest pełen klientów, a Ty zapominasz o szybkiej konsultacji i wykonaniu testu pasemek przed usługą, co może mieć katastrofalne skutki. Po rozjaśnieniu włosów klientki zauważasz, że na włosach pojawiają się pomarańczowe lub zielone plamy - a to nie jest najgorsze. Jeśli zapomniałeś skonsultować się z klientką w sprawie jej włosów, możesz być temu winny. Zamiast tego, na swojej stronie rezerwacji online, dodaj ostrzeżenia do każdego opisu zabiegu, informując klientów, aby nie rezerwowali usługi, jeśli traktowali swoje włosy henną lub farbami z pudełka.
Z tego czy innego powodu, są rzeczy, o których klienci nie mówią właścicielom salonów i stylistom, a które w rezultacie mogą mieć negatywny wpływ na Twój biznes i być może na ich włosy. Z pomocą Versum, z łatwością będziesz mógł śledzić wyniki swojego salonu i informować klientów o zabiegach i ich efektach.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 3 Średnia: 5/5]Spis treści
- Niezadowolenie z zabiegu
- Jeśli Twoje ceny są zbyt niskie
- Domowe sposoby na włosy dla klientów