Jak prowadzić program lojalnościowy dla stylistów fryzur?
8

grudnia

Jak prowadzić program lojalnościowy dla stylistów fryzur?

Jakie są dwie najważniejsze cechy każdego dobrze prosperującego salonu fryzjerskiego? Czy wiesz? Są to nieskazitelne zabiegi i niezachwiana lojalność klientów. Mimo, że w szkole kosmetycznej nauczono Cię jak tworzyć upięcia, farbować włosy czy korzystać z wielu innych usług, to obsługa klienta prawdopodobnie została pominięta w programie nauczania. Jak więc, jako fryzjer, zdobyć i utrzymać lojalność swoich klientów? Metoda prób i błędów jest jednym ze sposobów, ale istnieje o wiele bezpieczniejsza droga - wdrożenie programu lojalnościowego.

Krok 1 - plan

W jaki sposób masz nadzieję zmienić jednorazowych klientów w oddanych mecenasów? Oto mała rada - nie korzystaj z wygórowanych rabatów i ofert. Chociaż niektórzy mogą przekształcić się w bliskich klientów, większość z nich będzie w tym dla zniżek (są to tzw. łowcy okazji, mamy cały artykuł na ich temat tutaj). Zamiast tego, stwórz (lub wprowadź) program lojalnościowy. Są to proste, a zarazem bardzo skuteczne strategie, które przywiązują klientów do Twojej firmy. Program lojalnościowy dla fryzjerów powinien być wykorzystywany do nagradzania klientów za ich zakupy, rezerwacje, recenzje i polecenia. Teraz, zamiast rozdawać rabaty na lewo i prawo, rozważ bardziej strategiczne posunięcia, takie jak dawanie voucherów i darmowej sesji z serii powtarzających się wizyt dla klientów za którekolwiek z wyżej wymienionych działań. Takie nagrody są nie tylko kuszące dla klientów, ale również idealnie nadają się do przywiązania ich do Twojej firmy. Klient w końcu będzie musiał zrealizować swój kupon w Twoim salonie i zarezerwować serię powtarzających się wizyt, aby otrzymać tę jedną sesję za darmo.

Jednak jest tylko jedna rzecz, która może to utrudnić - śledzenie i dystrybucja nagród.

Krok #2 - skuteczne prowadzenie programu lojalnościowego

Większość programów lojalnościowych działa w systemie punktowym - za każdą z wcześniej wymienionych akcji Twoi klienci otrzymują punkty, które następnie są wykorzystywane do odbierania nagród w Twoim salonie. Oczywiście, możesz zastosować starą szkołę z naklejkami i kartami punktowymi, ale nie jest to najbardziej efektywna opcja. Fryzjerzy z Wielkiej Brytanii zwracają się ku bardziej nowoczesnym rozwiązaniom, takim jak Versum, program do zarządzania salonem fryzjerskim i lojalnością klientów. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, program lojalnościowy Versum jest:

  • W pełni zautomatyzowany - klienci, którzy biorą udział w Twoim programie lojalnościowym są automatycznie nagradzani punktami za swoje rezerwacje, zakupy, recenzje i udane polecenia. Punkty te można zobaczyć na ich profilu na stronie rezerwacji.
  • W formacie cyfrowym - nie są wymagane naklejki, karty ani znaczki. Śledzenie punktów i ich dystrybucja są zarządzane bezpośrednio w Versum.
  • Łatwe do dostosowania - chcesz zachęcić klientów do częstszych rezerwacji, zakupu określonych produktów lub do aktywnego promowania Twojego salonu fryzjerskiego? Zwiększ liczbę punktów za każde z tych działań (więcej na ten temat później).
  • W kontakcie z klientami - klient właśnie otrzymał pewną liczbę punktów lojalnościowych, a Versum automatycznie informuje go o tym poprzez bezpośrednią wiadomość.

Krok #3 - tworzenie skutecznej strategii

Masz już nowoczesny program lojalnościowy, teraz pozostaje tylko wcisnąć przycisk "aktywuj", zarezerwować wakacje i popijać owocowe drinki z parasolką. Cóż, przynajmniej jeszcze nie teraz. Chociaż ogólnym celem programu lojalnościowego jest zwiększenie i utrzymanie lojalności Twoich klientów, istnieje wiele sposobów na osiągnięcie tego celu, przy jednoczesnym uzyskaniu dodatkowych korzyści. Poza niezachwianą lojalnością klientów, Program Lojalnościowy Versum jest idealny, aby zapełnić Twoją książkę wizyt w gorszych porach roku, pozbyć się produktów, które wkrótce stracą ważność i przyciągnąć więcej klientów dla fryzjerów. Teraz, aby zyskać lojalność klientów i osiągnąć te cele, oto co możesz zrobić:

  • Przyciągnijwięcej klientów - używając Versum, zachęć swoich klientów, aby stali się Twoimi promotorami marki metodą word-of-mouth. Zwiększaj liczbę punktów za każde skuteczne polecenie i rób to przez pewien czas (dwa tygodnie powinny wystarczyć). Tworząc strach przed przegapieniem tej okazji, Twoi klienci z pewnością w mgnieniu oka rzucą się do telefonów.
  • Wypełnij puste sloty rezerwacyjne - zbliża się sezon urlopowy, a Ty już zauważasz spore braki w rezerwacjach. Możesz oczywiście zwiększyć liczbę punktów za wypełnienie tych slotów, ale możesz też pójść o krok dalej. Zapewnij więcej punktów dla klientów, którzy zarezerwują określone zabiegi w tym czasie. Cała głowa z pasemkami lub inne rozległe zabiegi powinny być Twoim wyborem, ponieważ przynoszą Ci znacznie większe zyski niż na przykład obcięcie grzywki.
  • Sprzedawaj więcej produktówdetalicznych - użyj narzędzi statystycznych Versum, aby sprawdzić, które produkty nie schodzą z półek i czy są one używane w którejś z Twoich usług (odżywki, nawilżacze, itp.). Kiedy już się zorientujesz, możesz zwiększyć liczbę punktów lojalnościowych za zakup danego produktu lub za rezerwację zabiegu, który go wykorzystuje.

Co najważniejsze, nie zapominaj o rozpowszechnianiu informacji o swoim programie lojalnościowym! Upewnij się, że dotrzesz do klientów poprzez media społecznościowe, stronę internetową oraz z pomocą narzędzi Versum do wysyłania bezpośrednich wiadomości SMS i e-mail. Gotowy do wprowadzenia programu lojalnościowego w salonie fryzjerskim? Nie szukaj dalej niż Versum! Twój darmowy test jest tylko o kliknięcie od Ciebie - zarejestruj się już dziś i rozpieszczaj swoich klientów jak nigdy dotąd!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 0 Średnia: 0/5]

Table of Contents

  • Krok 1 - plan
  • Krok #2 - skuteczne prowadzenie programu lojalnościowego
  • Krok #3 - tworzenie skutecznej strategii
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.