Prawdopodobnie brzmi to jak kolejny schemat marketingowy, który musisz nieustannie ćwiczyć, aby dojść do perfekcji - jednak przebookowywanie klientów jest zdecydowanie najłatwiejszym i najmniej czasochłonnym ze wszystkich działań marketingowych, aby zarobić więcej. W rzeczywistości, prawdopodobnie robisz to każdego dnia bezwiednie. Jak więc możesz poprawić swoje umiejętności w zakresie rebookingu i zacząć zarabiać więcej? Czytaj dalej i dowiedz się!
Kiedy zachęcać klientów do zmiany rezerwacji?
Większość stylistów, fryzjerów, a nawet wizażystów zgadza się z tym, że zmiana rezerwacji powinna być dokonywana zaraz po zakończeniu obsługi klienta. I tu się mylą. Dlaczego? Otóż, kiedy klient płaci za zabieg, myśli już o tym, żeby kontynuować swój dzień - w końcu siedział już dość długo i pewnie chce już wyjść. Nieszablonowy przykład ma związek ze stacjami benzynowymi, które również mają kiepskie podejście do prób zarabiania na klientach. Napełniasz zbiornik, idziesz zapłacić i po zrobieniu tego, sprzedawca zaleca Ci kawę. Zazwyczaj odpowiadasz "nie, dziękuję" - ale co by było, gdybyś została zapytana o to podczas tankowania? To samo można powiedzieć o Twojej firmie kosmetycznej.
Kiedy pracujesz nad klientem, prawdopodobnie wymieniacie się zabawnymi historiami, plotkujecie i rozmawiacie o ulubionych programach telewizyjnych, ale powinnaś również zrobić miejsce na wspomnienie o zmianie rezerwacji. Pamiętaj, że zabieg, który wykonałaś wymaga regularnej pielęgnacji, aby zachować świeży wygląd. Siedząc, klientka będzie miała czas na przemyślenie Twojej propozycji i będzie bardziej skłonna do skorzystania z niej.
Wskazówka: Rozważ możliwość udzielenia rabatu na ponowną rezerwację. Idź w kierunku, "zarezerwuj następną wizytę podczas zabiegu i otrzymaj -10% zniżki na cały rachunek".
Poznaj swoich klientów
Czy Ci się to podoba, czy nie, branża usługowa wymaga, aby firmy znały swoich klientów i ich potrzeby - i salony nie są tu wyjątkiem. Dlatego też zbieranie dokładnych informacji o klientach jest tak ważne. Jednak papierowe notatniki nie są wystarczające - najlepszym rozwiązaniem jest cyfrowy organizer dla salonów. Ale jak to się ma do zmiany rezerwacji?
Cyfrowe systemy dla salonów, takie jak Versum, pozwalają właścicielom salonów zebrać wszystko o ich klientach. Od historii wizyt i ulubionych zabiegów do przechowywania ich zdjęć przed i po, jak również informacji o tym, czy są oni przyjaźni i otwarci na rozmowę. Teraz przychodzi czas na zabawę. Jedna z Twoich ulubionych klientek jest umówiona z Tobą tego samego dnia na zabieg usunięcia odrostów. Sprawdzasz jej historię i zauważasz, że miała zabieg keratynowy 2 miesiące temu i bardzo jej się podobał. Kiedy przyjdzie, zapytaj ją o jej włosy i o to, czy zauważyła jakieś złamania lub wypadanie włosów i poleć jej zarezerwowanie kolejnego zabiegu keratynowego. Dzięki cyfrowemu organizerowi, takie informacje można znaleźć w indywidualnych kartotekach klientów, bez konieczności przeglądania całego nieuporządkowanego papierowego notatnika.
Ostrożnie z nowymi klientami
Nowi klienci mogą być kłopotliwi, jeśli chodzi o zmianę rezerwacji i z pewnością pomaga, jeśli są przyjaźni i rozmowni, ale jeśli trzymają się na uboczu lub ciągle rozmawiają przez telefon, będzie Ci trudno zachęcić ich do zmiany rezerwacji. Kiedy szukasz sposobu na przełamanie ich barier, zawsze warto skupić się na ich wyglądzie. Wspomnij o tym, jak bardzo podobają Ci się ich włosy, paznokcie lub strój i rozważ polecenie im nowego wyglądu, bazując na tym, co mieli poprzedni klienci.
Jeśli się otworzą, czas działać. Wspomnij o właściwych sposobach utrzymania nowego wyglądu przez klienta i zasugeruj, kiedy powinien przyjść na wizytę. Następnie zapytaj, czy możesz zarezerwować go na tę datę! Kiedy Twój klient wyjdzie, pamiętaj, aby wysłać mu tekst z podziękowaniem za pośrednictwem Versum.
Myśl komplementarnie!
Kiedy myślisz o przebukowaniu klientów, pierwszą rzeczą, która zazwyczaj przychodzi Ci do głowy jest zarezerwowanie klientowi zabiegu upiększającego - pomyśl jednak o przebukowaniu ich na usługi komplementarne. Klientka, która nie była w Twoim salonie od dłuższego czasu, zarezerwowała właśnie zabieg retuszu nasady włosów, aby ukryć ich odrost i prawdopodobnie ma nierówne końcówki. Kiedy przyjdzie do Ciebie i zrobisz jej odrosty, poleć jej również podcięcie, aby wyrównać rozdwojone końcówki, ponieważ są one dość widoczne. Ponieważ głównym celem klientki jest utrzymanie swojego wyglądu, z pewnością weźmie ona pod uwagę podcięcie!
Pamiętaj, że Twoi klienci najprawdopodobniej odwiedzają wiele salonów fryzjerskich i kosmetycznych, aby skorzystać z różnych zabiegów. Rozważ wprowadzenie usług, które będą współgrały z tymi, które już masz w swoim menu. W ten sposób możesz zyskać więcej lojalnych klientów i osiągnąć większe zyski!
Rebooking klientów jest idealnym sposobem na generowanie dodatkowych zysków, ale także na zwiększenie lojalności klientów. Jednakże, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z ponownych rezerwacji, wypróbuj Versum. Od zbierania informacji o klientach, statystyk zabiegów, historii wizyt, po wysyłanie wiadomości tekstowych z podziękowaniami - nie ma drugiej takiej aplikacji. Dodaj Versum do swoich działań związanych z rezerwacjami i wykorzystaj je w pełni! Zarejestruj się za darmo już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Ogółem: 3 Średnia: 5/5]Spis treści
- Kiedy zachęcać klientów do zmiany rezerwacji?
- Poznaj swoich klientów
- Delikatnie traktuj nowych klientów
- Myśl komplementarnie!