- Strona główna
- Blog AgendaPro Beauty
- Porady, dzięki którym Twoi klienci poczują się ...
Zapewne zdajesz sobie sprawę z tego, jak potężne są referencje w generowaniu nowego biznesu i znajdowaniu lub utrzymywaniu klientów. Raport Marketshare mówi, że word of mouth może poprawić skuteczność marketingową firmy nawet o 54%. Ponadto firmy, które wykorzystują referencje jako część swojego marketingu, zgłaszają zamykanie sprzedaży o 69% szybciej.
W firmach usługowych, takich jak fryzjerzy, słowo z ust jest jeszcze ważniejsze - klienci polegają na poleceniach. Usłyszenie pozytywnych rzeczy o usłudze ma znaczący wpływ na ich decyzję zakupową. Jeśli chcesz, aby usłyszeli pozytywne opinie o Twoim salonie fryzjerskim, musisz podjąć konkretne działania, które wymienimy w całym artykule.
Jak zdobyć poleconych?
Zanim zaczniesz aktywnie poszukiwać poleconych, upewnij się, że masz odpowiednie systemy do zarządzania tym nowym napływem osób zainteresowanych Twoimi produktami i usługami, a także jasny plan pozyskiwania i sprawdzania poleconych. Ostatnią rzeczą, której chcesz, jest odbieranie telefonów od zainteresowanych prospektów i nie posiadanie odpowiedzi na ich najprostsze pytania.
Zidentyfikuj swoich idealnych prospektów. Poznaj typ klientów, którzy kupują Twoje usługi. Jaka jest wielkość firmy, branża i demografia? Jakie są kluczowe problemy, które Twoi klienci próbują rozwiązać? Musisz szybko zidentyfikować i zakwalifikować skierowania, aby zobaczyć, gdzie powinieneś skupić swoje wysiłki.
Musisz również być bardzo jasne, jak będziesz konwertować poleconych na klientów (proces sprzedaży), aby upewnić się, że skierowania nie są stracone w eterze.
Jak zdobyć referencje od swoich klientów
Zaoferuj swoim klientom nagrodę
W przypadku fryzjerów, nagrody generalnie działają najlepiej, gdy dajesz swoim klientom pewien procent zniżki na nadchodzącą usługę, w zamian za polecenie cię swoim znajomym. Niektóre firmy oferują również klientom darmowy lunch lub darmowy produkt. Masz tu możliwość wykazania się kreatywnością i powiązania nagród ze swoją branżą.
Zaoferuj darmową fryzurę
Jeśli możesz sobie pozwolić na koszty tej taktyki to polecamy robić kupony z darmową fryzurą dla klientów, bo to bardzo dobrze działa. Dajesz kupony swoim stałym klientom, aby przekazali je swojej rodzinie i znajomym, ważne na jedną darmową fryzurę, a jeśli ich poleceni użyją kuponów, Twoi stali klienci również otrzymają darmową fryzurę. Większość ludzi, zwłaszcza kobiet, jest wybredna, jeśli chodzi o to, kto robi im włosy, więc zmiana fryzjera jest czymś, o czym bardzo myślą, dlatego proponujesz im fryzurę, coś mniej ryzykownego. Traktuj wszystkich potencjalnych klientów, którzy pobierają opłaty za promocję bardzo dobrze, ponieważ jest to Twoja jedyna szansa na zbudowanie zaufania i przyciągnięcie tego nowego klienta.
Partnerstwo z innymi dostawcami usług
Zwróć się do innych firm, które oferują komplementarne usługi i zaproponuj połączenie sił w celu stworzenia programu poleceń. Na przykład, dla fryzjera, partnerstwo ze sklepem z paznokciami akrylowymi lub spa może być dobrym pomysłem na promowanie swoich usług.
Aby to partnerstwo było udane, pamiętaj, aby zaoferować klientom polecającym pakiet rabatowy na obie usługi. Sprzedaj pakiet jako okazję dla potencjalnych klientów, aby mieć wszystkie swoje potrzeby spełnione w jednym miejscu.
Rozdaj pakiet swoim dotychczasowym klientom, aby sprawdzić, czy ktoś, kogo znają, jest chętny do skorzystania z niego. Możesz również założyć na swojej stronie internetowej stronę "Rekomendacje" opisującą różnych partnerów i oferowane przez nich usługi komplementarne.
Pamiętaj, aby dać klientom pozwolenie na powiedzenie "nie
Niektórzy klienci czują się niekomfortowo, dając referencje. Jeśli klient mówi "nie" poleceniom, uszanuj jego decyzję. Niektórzy eksperci zalecają, aby dowiedzieć się, dlaczego są niechętne i próbuje zachęcić ich, jednak można również wybrać, aby szanować ich wybór i nadal oferować wybitne usługi, tak, że jeśli odnoszą się do Ciebie w przyszłości, to dlatego, że naprawdę chcą, a nie dlatego, że czują się pod presją.
Zawsze staraj się zapewnić jak najlepszą obsługę i upewnij się, że twoi klienci otrzymują wartość, zrobią wiele marketing dla twojego salonu. Wszystko, co musisz zrobić, to zamknąć sprzedaż.
Jakie masz inne wskazówki, które zadziałały dla Ciebie, aby zdobyć referencje dla Twojego biznesu? Czekamy na wiadomość od Państwa.
Powiązane artykuły:
1. Profesjonalna koloryzacja dla włosów i fryzjerów 2.
2) Trendy w paznokciach na 2019 r.