Najlepsze sposoby na zdobycie większej liczby klientów dla stylistów fryzur
10

grudnia

Najlepsze sposoby na zdobycie większej liczby klientów dla stylistów fryzur

W ciągu swojej kariery widziałeś kilka firm fryzjerskich i kosmetycznych z osobliwą wiadomością, przedstawioną na plakacie lub na fanpage'u w mediach społecznościowych, która brzmi: "Nie przyjmujemy już nowych klientów". To nie tylko wzbudza Twoje zainteresowanie, ale również wywołuje niepokój. Możesz zadać sobie pytanie: "Jakim cudem udaje im się przyciągnąć tak wielu klientów, podczas gdy ja walczę o to, by zdobyć przynajmniej jednego tygodniowo? Istnieje wiele czynników, które mogą wchodzić w grę, ale jedno jest pewne - Ty również możesz osiągnąć ten punkt. Jednak siedzenie z założonymi rękami i czekanie, aż klienci sami zgłoszą się do Twojej firmy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Kim są Twoi klienci?

Jaka jest demografia wiekowa potencjalnych klientów w Twojej okolicy? Możesz być Michałem Aniołem lub Claude Monetem marketingu treści, ale jeśli Twoje kampanie nie są dostosowane do lokalnej demografii, cóż, nie zajdziesz daleko. Jeśli większość lokalnej populacji jest w przedziale wiekowym 65+, to są szanse, że nie zobaczą oni Twoich treści w mediach społecznościowych, ponieważ są mniej prawdopodobne, że są aktywnymi użytkownikami stron takich jak Facebook czy Instagram.

Dodatkowo, należy zadać sobie pytanie: "czy moje zabiegi są dostosowane do lokalnej demografii? Czy tematyka mojego biznesu jest odpowiednia"? Twój pastelowy balayage z jednorożcem jest prawdziwym dziełem sztuki, ale może nie być zbyt modny wśród starszych klientów. A co z motywem przewodnim? Jasne neony, ciemne wnętrze i elektroniczna muzyka w tle na pewno przyciągają uwagę, prawda? Oczywiście - to znaczy, jeśli w Twojej okolicy jest młoda klientela. To, że w Twoim mieście nie ma zakładów fryzjerskich w stylu neo-punkowym, nie oznacza, że są one potrzebne. Gdy już wiesz, kim są Twoi potencjalni klienci i czego szukają, jeśli chodzi o biznes fryzjerski, tylko wtedy zyskasz ich zainteresowanie!

Współpraca z lojalnymi klientami

Oprócz Ciebie, Twoi lojalni klienci są również bardzo entuzjastycznie nastawieni do promowania Twojego biznesu fryzjerskiego - dlaczego więc nie współpracować z nimi? Możesz poprosić ich o rozpowszechnianie dobrych wiadomości o Twoich zabiegach fryzjerskich, wspaniałej obsłudze klienta i pięknym wnętrzu salonu i gotowe. Jednakże, jest w tym coś więcej. Oczywiście, ci klienci chcą, aby ich ulubiony salon prosperować, ale bez zachęty, nie będą aktywnie promować swoją firmę na długo.

W tej sytuacji, najlepszym rozwiązaniem jest zachęcenie ich prezentem. Jest jednak kilka rzeczy, o których należy pamiętać:

  • Wygospodarowanieczasu - aby ta kampania zadziałała, musisz wygospodarować czas. Jakie prezenty będą właściwą zachętą dla klientów do promowania Twojej firmy? Wymaga to sporej ilości badań. Twoi klienci nie będą promować Twojego salonu, jeśli zachętą, którą oferujesz, jest niepopularny produkt lub zabieg.
  • Rozpowszechnianie informacji - jak zakładasz, że Twoi klienci dowiedzą się o tym, że chcesz z nimi współpracować? Umieszczenie tej informacji na stronach mediów społecznościowych jest jednym ze sposobów, ale jest to w większości przypadków nieskuteczne, jeśli chodzi o dotarcie do większości odbiorców. Najlepszą opcją będzie wykorzystanie masowych wiadomości SMS i e-mail.
  • Śledzenie wydajności klientów - jak planujesz śledzić skuteczność swoich klientów, jeśli chodzi o polecanie ich przyjaciół i rodziny do Twojego salonu? Jeśli nie dasz im nagrody za każdym razem, gdy przyjdą z osobą, którą poleciły do Twojego salonu, będziesz mieć trudności ze śledzeniem wszystkich zaangażowanych.

Uzyskanie obecnych lojalnych klientów do pracy jako promotorów marki jest zdecydowanie możliwe, jeśli masz odpowiednie narzędzia. Najlepszą opcją jest program lojalnościowy dla właścicieli salonów fryzjerskich i stylistów Versum. W przeciwieństwie do papierowego notesu, ta opcja automatycznie dystrybuuje punkty do klientów (które są używane do zbierania nagród w Twoim salonie) za każdy zakup, rezerwację i oczywiście polecenie. Wszystko, co musisz zrobić, to zapewnić nagrody i ustawić ilość punktów, które mają być zdobyte za każdą akcję. A teraz, jak poinformować klientów o tej kampanii? To proste, wykorzystując najlepszą opcję komunikacji w salonie fryzjerskim - wiadomości SMS, które są również dostępne w Versum. Wiadomości tekstowe mają wskaźnik otwarć na poziomie ponad 98%, co oznacza, że zaangażowanie Twoich najbliższych klientów w program lojalnościowy to będzie spacerek po parku.

Odkrywaj nowe media marketingowe

Twój ostatni mem o włosach na Facebooku wygenerował kilka polubień i garść komentarzy, a zdjęcie Twojego ostatniego upięcia na Instagramie z pewnością wywołało spore poruszenie wśród Twoich koleżanek fryzjerek. Ale co z tego? Te wirtualne poklepywania po plecach nie przyniosą Ci klientów - to znaczy, chyba że podzielisz się tymi treściami za pomocą różnych nowych mediów marketingowych. Najlepszą opcją są reklamy na Facebooku, Instagramie i Google. Dlaczego? Cóż, na początek, są one powszechnie stosowane i ich reklamy mogą być wskazane do dokładnej grupy docelowej. Oto kilka wskazówek marketingowych salon fryzjerski, gdy to robisz:

  • Idź z różnych treści - nie trzymać się tylko do obrazu swojej firmy podczas tworzenia reklam. Zamiast tego, akcji serię zdjęć, które pokazują przed i po sesji i certyfikaty, lub krótki film, opisując swój salon, usługi i punkt różnicy firmy.
  • Nie unikaj ofert - masz zniżkę na jakiś zabieg lub produkt? Dlaczego nie zamieścić tej informacji w swoim najnowszym ogłoszeniu? Unikaj jednak zbyt desperackiego tonu - dowiedz się więcej z naszego artykułu na temat zniżek dla salonów fryzjerskich.
  • Promuj swój program lojalnościowy - zachęć potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojego salonu i zostania Twoimi ukochanymi stałymi bywalcami! Wspomnij o korzyściach z tego płynących, ale pamiętaj, aby było to miłe i proste.

A jeśli reklamy nie są dla Ciebie, nadal masz kilka opcji do wypróbowania. Rozważ współpracę z lokalnymi influencerami - zaoferuj im darmowe lub zniżkowe zabiegi za promowanie Twojej firmy na ich stronach w mediach społecznościowych. Jeśli to nie zadziała, sięgnij po agencje marketingu marki, które wykonują całą ciężką pracę za Ciebie. Takie agencje mogą wymagać od Ciebie stworzenia treści w postaci zdjęć i filmów, jednak reszta jest w ich rękach. Wykorzystują te treści w reklamach, materiałach promocyjnych i tworzą własne, aby pomóc Ci zdobyć nowych klientów i zdjąć ciężar z Twoich barków.

Jak zdobywać klientów jako fryzjer? To proste - bądź autentyczny. Twórz treści, które są Twoje i promuj je odpowiednimi kanałami. A z pomocą niezawodnych rozwiązań, takich jak Versum, wszystko czego potrzebujesz jest w jednym miejscu. Utrzymanie lojalności klientów, śledzenie wyników salonu i pozyskiwanie nowych klientów - te korzyści czekają na Ciebie na Twoim koncie Versum. Zarejestruj się na 14-dniowe konto próbne już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Kim są Twoi klienci?
  • Praca z lojalnymi klientami
  • Poznaj nowe media marketingowe
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.