Proste kroki do otwarcia centrum medycznego w Argentynie
7

sierpnia

Proste kroki do otwarcia centrum medycznego w Argentynie

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro Health
  3. Proste kroki do otwarcia ośrodka zdrowia ...

Jednym ze średnio lub długoterminowych celów każdego pracownika służby zdrowia jest otwarcie własnej praktyki lekarskiej. Niestety nie wszyscy lub bardzo nieliczni, po tylu latach studiów licencjackich, podyplomowych i specjalizacji, mogą osiągnąć ten cel, gdyż wymaga on znacznych nakładów początkowych.

Mimo to istnieją alternatywy, takie jak finansowanie przez bank lub bank prywatny, więc po rozwiązaniu kwestii ekonomicznej jedyną rzeczą, jaka pozostaje, jest posiadanie pod ręką wszystkich informacji na temat tego, jak założyć swoją praktykę medyczną.

A tutaj podamy Ci wszystkie szczegóły, które musisz znać, więc weź papier i ołówek i czytaj dalej.

Struktura praktyki

Struktura ta będzie zależała właśnie od celów, jakie postawiłeś przed swoją praktyką, od Twojego doświadczenia i osobowości. Jednak każdy gabinet medyczny potrzebuje recepcji, poczekalni, toalet i oczywiście przynajmniej jednego miejsca do konsultacji.

Niektóre kliniki, które świadczą usługi dla konkretnych specjalności medycznych, potrzebują obszaru do badań.

Zawsze pamiętaj o tym: zakładając biuro, staraj się to robić w lokalizacjach, w których masz możliwość rozbudowy struktury biznesowej.

Jest to wskazane, ponieważ gdy liczba pacjentów wzrośnie (co oczywiście mamy nadzieję, że nastąpi), konieczne jest, abyś mógł rozszerzyć przestrzeń, aby móc zapewnić lepszą obsługę swoich pacjentów, w przeciwnym razie będziesz musiał przenieść się do innej lokalizacji, co nie byłoby wcale wskazane.

Grupa docelowa

Pewnie myślisz: "Zaraz, przecież chcę otworzyć gabinet lekarski, a nie agencję reklamową czy marketingową, po co miałbym myśleć o grupie docelowej? Spokojnie, to jest właśnie tajemnica sukcesu.

Aby Twoja praktyka odniosła sukces, nie możesz polegać wyłącznie na swoich umiejętnościach zawodowych i życzliwości recepcjonistki. Musisz postrzegać swoją praktykę lekarską, czyli klinikę, również jako biznes, bo to rzeczywiście jest biznes.

A skoro tak, to musisz pomyśleć o strategiach marketingowych, które pozwolą Ci dotrzeć do dokładnie tej grupy odbiorców, która będzie zainteresowana świadczoną przez Ciebie usługą. Jedną z tych strategii, i to najważniejszą, jest docelowa grupa odbiorców Twojej praktyki. Ale nie martw się, nie musisz być ekspertem od marketingu czy reklamy, aby to ustalić.

  • "Kim będą moi pacjenci?"
  • "Jakie specjalności będzie zaspokajać praktyka?"
  • "Jaki jest mój główny cel?"
  • "Ile moi pacjenci zapłaciliby za konsultację lub badanie?"

Przeanalizuj dobrze, gdzie będą ukierunkowane Twoje usługi, zadaj sobie te pytania i tam masz swoją grupę docelową.

Lokalizacja praktyki

Kiedy masz już jasność co do swojej grupy docelowej, musisz określić lokalizację praktyki, która będzie sprzyjać Twoim przyszłym pacjentom. Jak w przypadku każdego biznesu, najbardziej wskazane przy wyborze lokalizacji jest zadbanie o to, aby była ona łatwo dostępna, tak aby ludzie mogli do niej dotrzeć zarówno prywatnymi pojazdami, jak i komunikacją miejską, czyli najlepiej, aby znajdowała się w pobliżu tras autobusowych, metra czy jakiejkolwiek komunikacji miejskiej. Dla osób posiadających własne pojazdy niezbędne jest zapewnienie dobrego miejsca do parkowania, które będzie przestronne i bezpieczne.

Udowodniono, że nieruchomości położone w centralnych i ruchliwych miejscach zawsze mają większą widoczność, więc powinien to być Twój pierwszy wybór, nawet jeśli koszt jest wyższy.

Dokumentacja

Jak w przypadku każdego biznesu, przed rozpoczęciem działalności trzeba będzie mieć wszystkie wymagane dokumenty i zapisy.

W przypadku gabinetów i klinik medycznych istnieją pewne szczegóły, które powinny być skierowane bezpośrednio do eksperta w tych procedurach prawnych, np. księgowego lub prawnika.

Ponadto ważna jest również znajomość przepisów dotyczących zdrowia.

Ważne: wszystkie procedury prawne rozpocznij z wyprzedzeniem, ponieważ niektóre procesy często trwają dłużej niż się spodziewasz i w żadnym wypadku nie możesz i nie powinieneś rozpocząć pracy bez posiadania wszystkich dokumentów na bieżąco.

Koszty

Po określeniu grupy docelowej, lokalu, w którym zamierzasz założyć swoją klinikę i ze wszystkimi dokumentami i zapisami w ręku, pozostaje tylko jeden krok, aby zacząć zabierać się do pracy (dosłownie): planowanie finansowe.

W tym kroku będziesz musiał obliczyć kwotę, którą należy zainwestować w swoje centrum medyczne. W tym celu należy zrobić poszukiwania wszystkich urządzeń, które są potrzebne do otwarcia gabinetu:

  • sprzęt.
  • meble dekoracyjne.
  • legalizacja.
  • wydatki miesięczne (czynsz, woda, prąd, telefon, wynagrodzenia, środki czystości i higieny, produkty do szpitala, itp...).

Po wykonaniu takiego planowania finansowego należy obliczyć koszty wdrożenia i funkcjonowania placówki i podzielić je przez kwotę, którą otrzymamy za prywatne konsultacje. Okres zwrotu kosztów może być różny w zależności od wielkości kliniki.

Kwestie administracyjne

Niezależnie od tego, czy pracujesz indywidualnie w swojej praktyce, czy w praktyce grupowej z innymi specjalistami, będziesz potrzebował co najmniej dwóch innych pracowników: recepcjonistki lub sekretarki do opieki i organizacji codziennych zajęć oraz księgowego do rozwiązywania problemów biurokratycznych. Dlatego trzeba mieć świadomość, jak powstaje umowa i wszystko, co towarzyszy temu procesowi. Polecamy rozważyć poszukanie firm zajmujących się rekrutacją i selekcją, które mogą zapewnić Państwu pomoc i właściwe doradztwo w tych kwestiach, wraz z odpowiednimi wskazówkami dotyczącymi procesu.

Zarządzanie własną praktyką

Po tym wszystkim, co zostało zdefiniowane, czas pomyśleć o tym, jak Twoja praktyka będzie zarządzana. System papierowych kartotek i rejestrów pacjentów jest już nieco przestarzały, zarówno ze względu na przestrzeń, praktyczność, jak i sprawność działania. Idealnym rozwiązaniem jest pomyślenie o wdrożeniu oprogramowania do zarządzania, które zajmie się całą dokumentacją. Technologia jest po to, by z niej korzystać i ułatwiać życie każdemu menedżerowi biznesu. Wystarczy prosty program, który pomoże w organizacji gabinetu lekarskiego, umożliwiając dostęp do dokumentacji medycznej i historii pacjenta w formie elektronicznej. Planowanie online jest również doskonałą opcją do rozważenia.

Marketing i promocja

Musisz mieć świadomość, że klienci (w Twoim przypadku pacjenci) nie przychodzą automatycznie zaraz po rozpoczęciu działalności. Musisz pomyśleć o sposobach reklamowania swojej nowej praktyki medycznej, co wymaga pewnych inwestycji, więc uwzględnij strategię marketingową w swoim planowaniu.

Formalności

Według argentyńskiego Ministerstwa Zdrowia, osoby zainteresowane otwarciem centrum medycznego muszą wykonać następujące kroki:

1.- Wypełnij formularz zgłoszeniowy online w TAD.

2.- Akt własności, umowa najmu lub nieodpłatna umowa o przechowanie (w zależności od tego, czy posiadacz jest właścicielem, najemcą lub dzierżawcą nieruchomości), z podpisami notarialnie poświadczonymi przez zainteresowane strony. W przypadku umowy o nieodpłatne przechowanie należy dołączyć akt własności. Zarówno umowa najmu, jak i umowa nieodpłatnego przechowania muszą określać w swoich klauzulach przeznaczenie i termin.

Jeżeli lokal znajduje się w nieruchomości objętej reżimem własności poziomej, należy dołączyć przepisy o współwłasności.

3.- Plan zakładu złożony w CABA lub szkic z przeznaczeniem i pomiarami, odpowiednio, z podpisem i pieczątką właściciela zdrowia. Powierzchnia poczekalni i pokoju konsultacyjnego musi być zgodna z postanowieniami uchwały nr 2385/1980.

4.- Umowa z firmą odbierającą odpady biopodobne i/lub faktura ostatniej płatności. W przypadku ich nie wygenerowania, poinformować o tym za pomocą notatki z podpisem i pieczęcią lekarza specjalisty.

5.- Świadectwo szczepienia przeciwko WZW B zawierające imię i nazwisko kandydata zawodowego lub serologię laboratoryjną z wynikiem reaktywnym przeciwciał powierzchniowych przeciwko WZW B lub POŚWIĘCONE OŚWIADCZENIE O IMMUNIZACJI.

6.- Jeśli kwalifikacja dotyczy więcej niż trzech salonów konsultacyjnych lub należy do nazwy firmy, dołączyć początek procedury lub formularz kwalifikacyjny Rządu Miasta Buenos Aires.

7.- Uprawnienia do wykonywania zawodu dla osób wykonujących zawód, które nie są właścicielami lokali, dołączyć dokumentację wymaganą w instrukcji "Uprawnienia do wykonywania zawodu", ze strony internetowej Ministerstwa Zdrowia Narodu.

8.- Towarzystwa będące właścicielami Zakładów Opieki Zdrowotnej muszą przestrzegać art. 39 ustawy 17132 (Przepisy dotyczące wykonywania zawodu lekarza, dentysty i działalności w zakresie współpracy). Włączenie pracownika służby zdrowia, który posiada udziały. W przypadku Podmiotów Prawnych należy dołączyć: a) Statut Stowarzyszenia, należycie zarejestrowany w IGJ, uwierzytelniony przez Notariusza, określający cel: b) Protokół Zarządu powołujący Dyrektora Technicznego/Medycznego uwierzytelniony przez Notariusza.

8.- Kompletna lista osób wykonujących zawód, z wyjaśnieniem w zakresie ewentualnych usług, z podaniem imienia i nazwiska, zawodu, specjalności (lekarze i dentyści), numeru wpisu do rejestru, dokumentu, numeru CUIT/CUIL, adresu zamieszkania, telefonu i e-maila.

9.- Placówki posiadające usługi radiologiczne, tomografię komputerową, diagnostykę obrazową, urządzenia do kinezjologii, laser, muszą opisać urządzenia i wystąpić o ich dopuszczenie. - nieobowiązkowy

10.- Umowa z usługą transferu zdrowia z UTIM, zlokalizowaną w Autonomicznym Mieście Buenos Aires. - nieobowiązkowy

Jak rozpocząć procedurę?

1.- Wejdź do procedury Kwalifikacja centrum medycznego podając swój numer CUIT i kod fiskalny, a następnie wykonaj wskazane tam kroki.

2.- Jeśli posiadasz sprzęt, będziesz musiał złożyć wniosek o jego autoryzację w Radiofísica Sanitaria, 7 piętro (biuro 3).

3.- Zapłata przelewem bankowym.

W celu uzyskania informacji na temat innych aspektów zainteresowania lub jakichkolwiek wątpliwości dotyczących procesu, prosimy o kontakt pod adresem:

  • E-mail: dnrfysf.establecimientos@msal.gov.ar
  • Telefon: 011 4379-9000 int. 4676
  • Otwarte dla zwiedzających od poniedziałku do piątku w godzinach 10-13.

Chociaż, gdy mówimy o tworzeniu firmy lub działalności gospodarczej, wydaje się to zadanie maratonu i bardzo trudne, jesteśmy pewni, że przy dobrym planowaniu, analizie jasnych celów i organizacji można osiągnąć otwarcie swojej praktyki medycznej bez większych komplikacji, i będzie gotowy do świadczenia usług pierwszej klasy, dzięki którym można nie tylko cieszyć się robieniem tego, co kochasz, ale można również spełnić cele finansowe, które pomogą Ci osiągnąć inne cele.

Powiązane artykuły:

1. Wszystko o receptach: czym są i jak się je wystawia?

2 ) Jak przeprowadzić wywiad lekarski?