Dzieci są prawdziwym światłem naszego życia... jednak, gdy przeszkadzają nam w pracy, mogą być irytujące. Jako doświadczony właściciel salonu, zapewne nie raz miałeś do czynienia z taką sytuacją: klient przychodzi do salonu z niespodziewanym gościem w postaci nadpobudliwego malucha. Gryziesz się w język, starając się wykonywać swoją pracę, podczas gdy małe słoneczko krzyczy z całych sił. Twój recepcjonista próbuje zabawić dziecko, ale jak tylko uciekają, aby podnieść telefon, mały jeden spuszcza wszystkie swoje wizytówki, a następnie ucieka w kierunku podgrzewanych prostownic do włosów. Teraz połowa salonu angażuje się w próby powstrzymania dziecka przed zrobieniem sobie krzywdy.
Kiedy wreszcie wszystko się uspokaja, zaczynasz nakładać rozjaśniacz na całe włosy klienta... i wtedy dziecko nagle postanawia spróbować wspiąć się na kolana swojej mamy. Kończysz wyczerpany, ze zniszczonymi kartami leżącymi wokół, narzekającymi klientami, którzy przyszli do salonu, aby się zrelaksować, i straszną bezsennością przez następne 72 godziny, ponieważ wizja dziecka dostającego reakcji alergicznej na tę kroplę wybielacza nie pozwala Ci zasnąć w nocy.
Co więc możesz zrobić, aby ustanowić w swoim salonie kosmetycznym politykę przyjazną dzieciom, a jednocześnie sprawić, aby Twój biznes był szczęśliwym miejscem dla klientów w każdym wieku?
Dlaczego powinieneś rozważyć wprowadzenie zasady "tylko dla dorosłych"?
Pomijając wszystkie inne czynniki, swobodne bieganie dziecka po salonie kosmetycznym jest po prostu niebezpieczne - zarówno dla niego, jak i dla osób z jego otoczenia. Salony fryzjerskie są pełne chemikaliów (farby i rozjaśniacze), narzędzi grzewczych (lokówki, prostownice i suszarki), a nawet nie zaczynajmy od grzebieni do przedziałków. Spa i kosmetyczki nie są inne, z tymi wszystkimi kwasami złuszczającymi i narzędziami do mikrodermabrazji. Salony makijażu permanentnego mogą być największymi no-nos z nich wszystkich, jednak gorący wosk i dzieci nie są również świetną kombinacją. Wystarczy dosłownie kilka sekund, aby doszło do wypadku. Ani Ty, ani Twoi pracownicy nie jesteście w stanie zajmować się dziećmi przez cały czas, co więcej - nigdy nie powinno to być Twoim obowiązkiem. Nie chodzi tu więc o uprzedzenia czy dyskryminację - salon kosmetyczny nie jest po prostu bezpiecznym placem zabaw dla dzieci.
Porozmawiajmy teraz szczerze o komforcie pracy. Twoi pracownicy nie są pracownikami żłobka, a Ty otrzymujesz wynagrodzenie za usługi kosmetyczne, a nie za opiekę nad dziećmi. Nie jesteś ani przygotowana, ani zobowiązana do zajmowania się dzieckiem klienta podczas gdy jest ono rozpieszczane - to nie jest częścią tego doświadczenia. Zabiegi kosmetyczne zazwyczaj wymagają skupienia i pełnego zaangażowania - nie powinnaś być zmuszana do dzielenia swojej uwagi pomiędzy podnoszenie koloru i sprawdzanie, czy maluch ma wysoką glukozę.
Co więcej, większość klientów przychodzi do Twojego salonu kosmetycznego, aby się zrelaksować i odprężyć. Nawet ci najbardziej kochający dzieci mogą stracić cierpliwość, gdy mają do czynienia z ciągłymi krzykami i bieganiem, podczas gdy oczekiwali spokojnej, przyjemnej atmosfery. Jest to bardzo niekomfortowa sytuacja - w zasadzie poświęcasz doświadczenie kilku klientów, aby pozwolić jednemu z nich mieć swoją drogę.
To zrozumiałe, że czujesz się źle, odmawiając wstępu klientom z dziećmi. Być może sam jesteś matką lub ojcem, więc wiesz, jak trudno jest czasem znaleźć kogoś, kto zajmie się twoim dzieckiem, gdy ty dostajesz wiadomość, paznokcie lub twarz zrobić. Jednak, choć może to zabrzmieć szorstko, zabiegi kosmetyczne nie są usługami pierwszej pomocy. Oczywiście, zdarzają się nieprzewidziane sytuacje - ale na co dzień to od Ciebie, jako właściciela salonu, zależy, czy klienci będą chcieli przyprowadzać swoje dzieci.
Pomysły na politykę dotyczącą dzieci w salonie
Co możesz zrobić, aby uniknąć niepotrzebnych dramatów?
- Jeśli zdecydujesz się na politykę tylko dla dorosłych, powiedz o tym otwarcie.
Nie ma powodu do wstydu czy obrony. Oczywiście, rodzice mogą czasami być bardzo konfrontacyjni w obliczu takich zasad, więc upewnij się, że wybrałeś właściwe sformułowanie. Nigdy, przenigdy nie daj im odczuć, że chodzi o to, aby znęcać się nad ich dziećmi! Wyraźnie zaznacz, że bezpieczeństwo dzieci i komfort klientów są dla Ciebie najważniejsze. Kiedy ktoś zapyta Cię o politykę tylko dla dorosłych, bądź gotów udzielić grzecznej, pouczającej odpowiedzi, ale nie czuj się w obowiązku tłumaczyć się. Masz rację.
Masz lojalnych klientów, którzy przyprowadzają swoje dzieci do salonu i nie masz nic przeciwko temu? Świetnie! Upewnij się tylko, że stworzysz pewne zasady, które pomogą Wam wszystkim utrzymać zdrowe środowisko! Na przykład, możesz ustalić zasadę, że dzieci są mile widziane, gdy ich rodzic poddaje się zabiegowi, który nie trwa dłużej niż godzinę. Możesz również wprowadzić "dzień dziecka", w którym klienci z dziećmi będą mogli odwiedzać salon kosmetyczny, podczas gdy przez resztę tygodnia będą mogli przebywać w nim tylko dorośli. Możesz również wprowadzić "godziny dziecięce" - na przykład między 9 a 11 rano - kiedy zapraszasz klientów z dziećmi. Dzięki temu w najbardziej ruchliwych godzinach (po 17:00) będzie panował spokój i cisza, a klienci będą mogli odpocząć po stresującym dniu pracy.- Jeśli jesteś otwarty na dzieci, przygotuj otoczenie przyjazne dzieciom
Zawsze możesz zmienić swój salon w miejsce w pełni przyjazne rodzinie, jeśli tylko masz na to ochotę! Będzie to wymagało dużo pracy, ale może być naprawdę satysfakcjonujące - zdecydowanie istnieje nisza dla salonów tego typu. Możesz stworzyć kącik dla dzieci, a jeszcze lepiej - wydzielić przestrzeń, w której maluchy będą mogły bawić się bezpiecznie, nie przeszkadzając klientom i pracownikom. Zapewnij zabawki, kolorowanki, kredki, a nawet telewizor z przyjaznymi dzieciom kreskówkami. Jeśli chcesz być takim salonem kosmetycznym, musisz liczyć się z tym, że niektórzy ludzie zaczną omijać Twój biznes, ale inni z chęcią staną się Twoimi lojalnymi klientami.
Jak należy informować klientów o polityce wobec dzieci w salonie, będąc jednocześnie uprzejmym i przejrzystym? Dobrym pomysłem jest posiadanie zestawu humorystycznie napisanych zasad, które są umieszczone w ramce na recepcji, ale może to nie wystarczyć. W końcu wielu klientów rezerwuje swoje wizyty online lub telefonicznie. Dlatego zdecydowanie powinieneś opublikować zasady na swojej stronie internetowej, a nawet na kontach w mediach społecznościowych. Co więcej, jeśli zmieniasz politykę dotyczącą dzieci w salonie o ugruntowanej pozycji, jesteś winien swoim lojalnym klientom notatkę na ten temat! Wykorzystaj oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, aby wysłać im wiadomości e-mail z wyjaśnieniem decyzji. Upewnij się, że Twój salon jest wygodnym miejscem dla wszystkich gości, dużych i małych. Zdecyduj o polityce dotyczącej dzieci w Twoim salonie i nie zapomnij poinformować o tym swoich klientów za pomocą oprogramowania Versum!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 3 Średnia: 5/5]Spis treści
- Dlaczego powinieneś rozważyć wprowadzenie zasady "tylko dla dorosłych"?
- Pomysły na wprowadzenie zasad dotyczących dzieci w salonie