W jaki sposób marki rozwijają męskie zapachy
20

października

W jaki sposób marki rozwijają męskie zapachy

W tym miesiącu wprowadziliśmy nasz nowy zapach, Stone Mason. Jest to nasz pierwszy nowy zapach od 2016 roku i uzupełnia nasze trio White Line, więc Stone Mason jest dla nas bardzo ważny - uważamy go również za jeden z najlepszych nowych zapachów dla mężczyzn.

Aby uczcić premierę Stone Mason, przyjrzymy się za kulisami, jak stworzyliśmy profil zapachowy dla niego.

Stone Mason i inne produkty z White Line można znaleźć w sklepach Target i na target.com.

TWORZENIE ZAPACHU ZACZYNA SIĘ OD POMYSŁU

Jak wszystkie nowe produkty, nowy zapach zaczyna się od pomysłu. Pomysł Stone Mason zrodził się z kilku różnych potrzeb:

  1. Chcieliśmy, aby każda z naszych linii zapachowych miała trzy różne zapachy. Gold Line ma cztery imadła, Old Money i Temple Smoke, a Silver Line ma Tree Ranger, Tea Tree i Spiced Citrus. Ale nasza White Line miała tylko drzewostan i pusty łupek, więc wiedzieliśmy, że chcemy opracować nowy zapach dla tej linii.
  2. Wiedząc, że zamierzamy stworzyć zapach dla naszej Białej Linii, wiedzieliśmy, że chcemy stworzyć coś, co będzie uzupełnieniem Tartaku.

Te dwie potrzeby podyktowane były wczesnym stadium burzy mózgów. Musieliśmy również zastanowić się, dla kogo tworzymy ten zapach.

Kiedy przyszło do naszych klientów z White Line, pojawiło się zapotrzebowanie na zapach, który miałby bardziej tradycyjny zapach kolonii, kremu do golenia i golenia po goleniu. Jest starodawny, odważny i męski. To przeciwieństwo Tartaku, który jest lekki i leśny.

To dało nam nasz punkt skokowy. Ważniejszym pytaniem stało się ustalenie, jak postępować w sposób tradycyjny w stylu Beardbrand, ponieważ sposób Beardbrand ma być bardziej ryzykowny - i mniej tradycyjny.

SKŠD POCHODZŠ ZAPACHY

Przed zmieszaniem z ulubionymi zapachami Beardbrand, składniki zaczynają się jako pojedyncze zapachy. Są one najczystsze w tym stanie, a także niesamowicie mocne i wytrzymałe.

Powszechnie przyjmuje się, że substancje zapachowe stają się naturalne lub syntetyczne. Ale jest to trochę bardziej skomplikowane. Z jednej strony, masz naturalne zapachy, które pochodzą od roślin i zwierząt, a z drugiej strony masz sztuczne związki lub zmodyfikowane substancje naturalne, które wymagają nieco więcej ludzkiej ingerencji.

Istnieje ciemna strona okrucieństwa zwierząt, która pochodzi z naturalnych substancji zapachowych pochodzących od zwierząt takich jak piżmowce, sperma wieloryby, cywety i inne. Beardbrand angażuje się w minimalizowanie cierpienia zwierząt i na szczęście postęp w dziedzinie chemii zapachowej umożliwił nam znalezienie naturalnych alternatyw dla mocno poszukiwanych zapachów, które pochodzą z dzikiej przyrody.

Na przykład, kiedy używamy zapachu "piżma", jest on wytwarzany poprzez połączenie naturalnych zapachów, które naśladują zapach piżma. W rzeczywistości nie jest on wydobywany z odbytu jelenia piżmowego, z którego piżmo tradycyjnie pochodzi - jesteś mile widziany.

ROZCIEŃCZANIE ZAPACHÓW

Pierwszym krokiem do tego, aby piłka toczyła się po naszym nowym zapachu, było zamówienie tych indywidualnych zapachów. Na początek zamówiliśmy około 48 ton. Aby dać przykład tego, z czym pracowaliśmy, mieliśmy zapachy takie jak kadzidło, mirra, drzewo sandałowe, palo santo, czarny świerk, różowy pieprz, bylica, "piżmo" (patrz wyżej) i inne.

Większość zapachów występuje w postaci olejków eterycznych. Inne występują w postaci żywicy, która mniej więcej przypomina wannę z pomadą. Niektóre, jak fioletowy liść, wyglądają jak zielony goop roślinny. Liście fioletowe same w sobie brzydko pachną, ale po nałożeniu na skórę nie są w połowie złe. Tak właśnie jest w przypadku zapachów - sposób, w jaki pachną w butelce, nie jest dokładnie taki, jaki będzie pachniał po nałożeniu na skórę.

W tym formacie zapachy mają mocny zapach - "kłuje w nozdrza", jest to rodzaj ostrego zapachu. Zanim zaczniemy eksperymentować z zapachami, rozcieńczamy je. Pomaga to rozkładać składniki i łączyć się z innymi zapachami, dzięki czemu łatwiej jest zrozumieć, jak naprawdę będzie pachnieć. Tworzymy mini kolonie, z którymi możemy eksperymentować i sprawdzamy, jak mieszanki zapachowe przekładają się na skórę.

EKSPERYMENTOWANIE Z KOMBINACJAMI ZAPACHOWYMI

Proces eksperymentowania z kombinacjami zapachowymi nie różni się zbytnio od przechodzenia przez dom towarowy i testowania kolonii - wiesz, gdzie rozpylasz kolonię na papier i machasz nią przed nosem.

Bierzemy podobny papier bibułowy, zanurzamy go w zapachu, a następnie wąchamy. Używając tej metody, jesteśmy w stanie trzymać kilka pasków obok siebie i zorientować się, jak zapachy będą się ze sobą parzyć. Tu zaczyna się zabawa.

To jest naprawdę eksperymentalne. Powiedzmy, że chcesz zobaczyć, jak pachną goździk, lawenda i sól razem. Bierzesz te trzy bibułki i wypróbowujesz je. Jeśli to zadziała, pracujesz nad ustaleniem procentu każdego zapachu do użycia. Następnie przechodzisz do innego pomysłu. Próbujesz nowych rzeczy, dopóki nie masz kilku opcji do wyboru.

Wymyślanie kombinacji nie jest całkowicie przypadkowe. Stoi za tym nauka, a także pewne zasoby, które pomogą pokierować tym procesem.

KOŁO ZAPACHOWE

Podobnie jak w przypadku koła kolorów, koło zapachowe pomaga określić charakterystykę zapachu, ułatwiając określenie, które nuty zapachowe są analogiczne, a które bezpłatne. Zapachy podzielone są na rodziny zapachowe: kwiatowe, cytrusowe, drzewne, zwierzęce i ziołowe. Miejsce, w którym zapachy siedzą względem siebie na kole, jest dobrym punktem wyjścia, aby pomóc nam wymyślić kombinacje. Jednak nie jest to tak dokładne jak koło kolorów. Żółty i czerwony zawsze tworzą pomarańczowy, ale połączenie zapachu cytrusów z zapachem kwiatowym może nie przynieść za każdym razem zwycięskiej mieszanki bonafidowej. Zapach jest o wiele bardziej subiektywny niż kolor.

NUTY GÓRNE, BAZOWE I ŚRODKOWE

Tak jak masz nuty smakowe w winie lub whiskey, masz nuty zapachowe w każdym zapachu. Nuty te są zapachami, które wyczuwa się w nosie, gdy poczujesz zapach Oleju do brody marki Beardbrand, balsamu użytkowego lub któregokolwiek z naszych innych produktów. Istnieją trzy rodzaje nut zapachowych: nuty górne, bazowe i środkowe.

  • Nuty górne: Zapachy te mają tendencję do bycia lekkimi, świeżymi i ożywczymi w naturze. Nuty górne są na ogół bardzo lotne, szybko działające i dają pierwsze wrażenie mieszanki. Są jasne i wyraźne na Twojej twarzy, ale nie trwają zbyt długo.
  • Nuty średnie: Zapachy te są zazwyczaj ciepłe i miękkie. Nuty średnie nie zawsze są od razu wyczuwalne i mogą zająć kilka minut, aby się wyróżnić.
  • Nuty bazowe: Zapachy te są na ogół intensywne, mocne i bogate. Są to nuty, które nadają zapachom trwałość. To nuty bazowe, które czujesz godzinami, aby nosić którykolwiek z naszych produktów.

Celem jest połączenie różnych rodzajów nut. Zbyt wiele górnych nut i zapachu będzie naprawdę intensywny i nie będzie miał zbyt długiego okresu użytkowania. Z drugiej strony, nuty bazowe bez równowagi mogą opadać płasko i nie mieć tego początkowego kopniaka w nosie. Nuty górne to to, co czujesz w butelce, ale nuty bazowe i środkowe to raczej to, co będziesz czuć na skórze.

Im więcej pełnych nut ma zapach, tym bardziej jest on złożony. Zapachy Beardbrand's Gold Line są najbardziej złożone - Gold Money ma ponad 20 nut zapachowych. Zapachy White Line są bardziej proste, średnio około czterech do pięciu nut każda. Srebrna linia mieści się pomiędzy złotą a białą pod względem złożoności.

ZAWĘŻENIE ZAPACHÓW

Zanim skończyliśmy wypróbowywać kombinacje zapachowe dla tego, co ostatecznie stałoby się Stone Mason, zawęziliśmy je do 16 potencjalnych zwycięzców.

Stamtąd zaczęliśmy tworzyć mieszanki zapachowe i testować je na własnej skórze, aby lepiej poznać ich zapach podczas noszenia. Następnie chodzi o dopracowanie. Jeśli nie mamy dość danego zapachu - powiedzmy, że jest to różowy pieprz - po czym wrócimy, dostosujemy formułę i spróbujemy ponownie, aż będziemy z niego zadowoleni.

Zawężenie naszych możliwości było rzeczą pełną obsady. Każdy w Beardbrand miał swój głos. Kiedy już udało nam się ograniczyć do trzech mieszanek zapachowych, zaczęliśmy tworzyć próbki produktów takich jak Olejek zarostowy i Balsam użytkowy. Kiedy poczuliśmy się dobrze z tym, co mieliśmy, zawęziliśmy go do dwóch i wysłaliśmy je do naszego domu zapachowego w celu dalszego rozwoju.

Wrócił zapach, który teraz znamy jako Stone Mason i ten, który nazywamy T14 - który pozostaje zamknięty za zamkniętymi drzwiami. Co się stało z T14? Cóż, to już inna historia, na inny dzień.

Zwycięską mieszanką zapachową Stone Mason był właściwie T1, co oznacza, że była to pierwsza, którą stworzyliśmy podczas eksperymentów. Hej, czasami dostajesz to prosto do nosa przy pierwszej próbie.

JAK PACHNIE KAMIENNY MASON?

Zanim Stone Mason został ukończony, miał cztery nuty zapachowe - świeże powietrze, skórę, drewno sandałowe i piżmo.

Skóra, drzewo sandałowe i piżmo to nuty bazowe. Są głębokie, bogate i ciężkie. Świeże powietrze ma pewien rodzaj słonego, oceanicznego zapachu. To nuta środkowa, więc jest jaśniejsza niż pozostałe trzy. Nadaje całościowy profil zapachowy chłód, który bez niego nie byłby tak oczywisty.

Oto nasz bardziej wypolerowany opis Stone Mason:

Kompleksowy i chłodny jak zawód jego imienniczki, Stone Mason jest męski i świeży. Ziemskie, drzewne zapachy skóry i drzewa sandałowego łączą się z mocnym, mocnym piżmem i kruchym, czystym powietrzem. Rezultatem jest dobrze zbalansowany zapach, który przypomina, że sukces nie wydarzy się w ciągu jednej nocy - zbudowany jest kamień po kamieniu.

Być może zainteresuje Cię...

PRORASO BALSAM DO BRODY WOOD & SPICE 100M 24,99 zł PLN Dodaj do koszyka
POMADA ELEGANCE POMADE MATTE 29,99 PLN Dodaj do koszyka
WODA KOLOŃSKA SCOTTISH PARFUM 100 ML 80,00 PLN Dodaj do koszyka