Dla większości właścicieli salonów nie jest to zaskoczeniem - w dzisiejszych czasach wszystko robimy online - od oglądania filmów i robienia zakupów po czytanie artykułów, zamieszczanie zdjęć, a nawet płacenie rachunków. Szanse są takie, że Twój salon ma swoje miejsce w sieci, na Facebooku, Instagramie lub innych portalach społecznościowych - ale jak bardzo wpływowa jest jego obecność?
Sam to zauważyłeś - wchodzisz na swoje ulubione portale społecznościowe i natychmiast zostajesz przytłoczony napływem filmów, postów, zdjęć itd. Pomyśl teraz o swoim salonie i jego pozycji w tym wszystkim - czy ma on wpływ na internetową społeczność fryzjerów i kosmetyczek? A może ledwo muska powierzchnię?
Dlaczego miałoby mnie to obchodzić?
Cóż, dlaczego w ogóle powinieneś mieć strony fanowskie? Jest to oczywiste - aby przyciągnąć więcej klientów do swojej firmy i uzyskać słowo o nim! Strony Twojego salonu są dobrze prowadzone, a zdjęcia Twojej pracy wyglądają oszałamiająco - regularnie publikujesz treści wysokiej jakości, ale sprzedaż nie wzrasta. A może ciągle widzisz tych samych klientów i nie masz nowych twarzy? Dlatego właśnie powinieneś zacząć dbać o siebie.
Idealny sposób na pozyskanie większej liczby klientów!
Większość firm, które działają w branży już od jakiegoś czasu, wie o tym doskonale. Na ich stronach w mediach społecznościowych widać dużą aktywność followersów, posty są udostępniane, komentowane i lubiane. Choć te działania wydają się mało znaczące, mogą mieć znaczący wpływ na biznes. Wystarczy, że jedna osoba udostępni post Twojego salonu, a istnieje duże prawdopodobieństwo, że jej znajomi zobaczą go i być może odwiedzą stronę. Teraz nadchodzi część zabawy - stwórz ofertę, która zachęci klientów do przyprowadzenia swoich znajomych. Coś w stylu: "Zamów upięcie dla siebie i przyjaciółki, a otrzymasz -20% od rachunku! Pamiętaj, aby udostępnić ten post!".
Wskazówka: Dbanie to planowanie! Aby utrzymać swoje profile biznesowe zorganizowane użyj tego specjalnego miesięcznego planera, który zaoszczędzi Ci wielu godzin pracy i pomoże zorganizować Twoje działania online! Pobierz planer.
To może utorować Ci drogę do sławy
Tak jak każdy właściciel salonu, chcesz wyrobić sobie markę, a nie tylko być znanym jako "salon, który oferuje zniżki na trwałą ondulację w piątki". Dzięki silnej obecności w mediach społecznościowych, Twój salon może naprawdę zabłysnąć! Podziel się jedynym w swoim rodzaju zabiegiem, który oferujesz, pochwal się tym, jak bardzo Twoja firma jest przyjazna środowisku lub czymkolwiek innym, co sprawi, że Twój salon będzie się wyróżniał. Aby przyciągnąć uwagę, oznacz w swoich postach influencerów, magazyny o włosach i urodzie oraz marki produktów. Może to zabrzmieć zbyt daleko, ale influencerzy i marki szukają talentów, a kto wie, może Twój salon właśnie wyląduje w Twoim ulubionym magazynie!
Jak możesz poprawić swoją obecność w mediach społecznościowych?
Stworzyłeś kilka fan page'y na wielu portalach społecznościowych, ale to nie wystarczy, aby znacząco zwiększyć swoją obecność. Co więc możesz zrobić, aby to zadziałało? Rozważ wypróbowanie tych trzech opcji - współpraca z wybitnymi postaciami w branży, pozostawanie w kontakcie z klientami salonu i bycie na bieżąco z trendami.
Współpraca z liderami branży
Styliści, wizażyści, a nawet fryzjerzy muszą skądś czerpać inspirację - może to być gwiazda branży, ulubiony magazyn lub marka, z którą uwielbiają współpracować. Ale jak przyciągnąć ich uwagę? Oto, czego powinieneś spróbować:
- Bierz udział w wydarzeniach branżowych i ceremoniach rozdania nagród - masz utalentowane ręce, więc dołącz do barber bashes, konkursów na najlepszy salon itp. Wybitne osobistości na pewno zauważą Twoją działalność, a Ty będziesz miał silniejszą pozycję w branży!
- Oznaczaj swoich ulubieńców - na swoich fanpage'ach oznaczaj tych, którzy Cię inspirują - upewnij się, że Twoje posty są dla nich istotne, a jeśli używasz zdjęć, upewnij się, że są one wysokiej jakości!
- Pisz do nich! Trzeba mieć dużo pewności siebie, aby napisać do lidera w branży - zwłaszcza, jeśli jest to osoba znana na całym świecie. Ale jeśli Twoja firma ma wyjątkową historię lub oferujesz oryginalne i nieszablonowe doświadczenie, masz to, czego szukają!
Pozytywne zainteresowanie mediów to świetny sposób na zwiększenie swojej obecności w mediach społecznościowych, a tym samym na rozpowszechnienie informacji o Twojej firmie i przyciągnięcie potencjalnych klientów! Zanim zaczniesz wysyłać wiadomości do liderów branży, stwórz listę kluczowych aspektów, które naprawdę wyróżniają Twoją firmę!
Bądź aktywny w kontaktach z klientami!
W branży fryzjerskiej i kosmetycznej uczymy się od siebie nawzajem, dlatego nie dziwi fakt, że regularnie sprawdzamy strony konkurencji w mediach społecznościowych, aby zobaczyć, co u nich słychać - tylko po to, aby zzielenieć z zazdrości. Salon po drugiej stronie ulicy zamieścił ostatnio zdjęcie balayage'u w stylu "average dusty rose", które uzyskało ponad sto polubień i 30 udostępnień. Co jest jeszcze bardziej zaskakujące, mają droższe ceny niż ty, ale salon prawie nigdy nie jest pusty. Co się dzieje?
Zanim ocenisz, co robisz źle, przyjrzyj się temu, co oni robią dobrze - czyli jak aktywnie współpracują ze swoimi klientami. Spójrz na swoje strony fanowskie - czy udostępniasz zdjęcia klientów przed i po zabiegu? Czy Twój salon organizuje wydarzenia lub konkursy? Czy oferujesz program poleceń? Te działania nie tylko pomogą Ci pozostać aktualnym w codziennym życiu Twoich klientów, ale także sprawią, że Twoje nazwisko będzie widoczne w świecie dzięki mediom społecznościowym.
Wskazówka: Jeśli skupiasz się na wprowadzaniu nowych klientów do swojego salonu, zastanów się nad Programem Lojalnościowym Versum, który posiada wbudowany system poleceń. Kiedy już zostanie on wdrożony, poinformuj o tym swoich zwolenników!
Bądź trendy, moi przyjaciele
Wspaniałe trendy sprawiły, że niezliczone firmy stały się bohaterami marki - nawet te najbardziej niepraktyczne. Wszyscy widzieliśmy już ogniste fryzury, brokatowe odrosty, a nawet brwi w ogrodzie. Chociaż kręcimy głowami, gdy to widzimy, salony, które oferują takie zabiegi, mają tendencję do zwiększania swojej obecności w mediach społecznościowych! Dodatkowo, mając oryginalny pomysł, Twoja firma ma duże szanse na bycie zauważoną przez znane osobistości w branży. Albo podążaj za nadchodzącym trendem, albo sam stań się trendsetterem! Mając swój pomysł w głowie, promuj swój najnowszy zabieg w mediach społecznościowych i zachęcaj swoich klientów do rozpowszechniania informacji o nim!
Jest jednak miejsce na wątpliwości - posiadasz certyfikat i ukończyłaś wiele kursów, ale nic nie przygotowało Cię do stworzenia tych ogrodowych brwi (eek!). Możesz zorganizować małe spotkanie w salonie z najbardziej zaufanymi klientami. Wyślij im zaproszenie przez Versum, aby wypróbowały Twój najnowszy zabieg, zanim zostanie on oficjalnie upubliczniony. Testując swoje umiejętności na najbardziej lojalnych klientach, będziesz wiedział, czy wprowadzenie tego zabiegu będzie korzystne dla Twojego salonu!
Sposób w jaki komunikujemy się ze sobą zmienił się drastycznie wraz z rozwojem mediów społecznościowych - dlatego też utrzymanie silnej obecności jest kluczem do zdobycia sławy i nowych klientów! Z pomocą narzędzi takich jak Versum, możesz lepiej zorganizować swoją pracę, zobaczyć, które z Twoich modnych zabiegów sprzedają się najlepiej i nagradzać klientów za pomoc w rozpowszechnianiu informacji o Twojej firmie. Załóż darmowe konto już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 4 Średnia: 5/5]Spis treści
- Dlaczego powinno mnie to obchodzić?
- Idealny, aby przyciągnąć więcej klientów!
- To może utorować Ci drogę do sławy
- Jak możesz poprawić swoją obecność w mediach społecznościowych?
- Praca z liderami branży
- Bądź aktywny z klientami!
- Bądźcie modni, moi przyjaciele