Czym jest content marketing i jak go wykorzystać do skutecznej promocji swojego salonu lub SPA? Twórz atrakcyjne treści, na które zareagują Twoi potencjalni klienci - dowiedz się wszystkiego o content marketingu i jak może pomóc Ci skuteczniej promować Twój salon hair&beauty lub spa!
Czym dokładnie jest content marketing?
Content marketing jest formą marketingu, którą firmy kosmetyczne i spa wykorzystują do pozyskiwania klientów. Odbywa się to poprzez dostarczanie potencjalnym klientom darmowych materiałów (blog lub artykuły) na temat usług lub produktów, które oferujesz i ich zalety.
Każdy właściciel salonu czy spa jest winny promowania oferty - kampanii BOGO (buy one get one) oraz dowolnej ilości przecenionych produktów i usług. Zamiast korzystać z takich technik marketingowych - napisz krótki wpis na blogu lub post na Facebooku o tym, dlaczego Twoja najpopularniejsza odżywka nawilżająca do włosów jest tak wspaniała i jak może naprawić zniszczone włosy. Potencjalni klienci, którzy zmagają się z tym problemem, docenią Twoją wiedzę i będą bardziej skłonni do dokonania zakupu. Na końcu artykułu umieść informację o trwającej promocji.
Marketing tradycyjny vs. content marketing
Wszyscy znamy pojęcie "akwizytora" - kogoś, kto natarczywie próbuje nam sprzedać produkt, którego nawet nie znamy. A co my robimy, gdy ktoś taki dzwoni do naszych drzwi? Chowamy się za kanapą i udajemy, że nikogo nie ma w domu. Ale co dokładnie zniechęca nas podczas prezentacji sprzedawcy? Trzy rzeczy - niski koszt (umniejszający wartość), asertywność sprzedawcy i brak porządnej propozycji wartości. Najgorsze jest to, że te trzy czynniki są również obecne w Twoich tradycyjnych kampaniach marketingowych!
Klienci, którzy zobaczą Twoją ofertę rabatową, od razu uznają ją za mniej wartościową, myśląc, że produkt może niedługo stracić ważność. Zniżka nie sprawia, że produkt wygląda bardziej atrakcyjnie niż inne - promowanie produktu wyłącznie na podstawie jego obniżonej ceny tylko pomaga w dotarciu do łowców okazji. Mimo, że czas potrzebny klientowi na dokonanie zakupu jest niemal natychmiastowy, więź między Twoją firmą a klientem jest stosunkowo słaba.
Content marketing, z drugiej strony, jest nie tylko bardziej subtelny, ale również tworzy silniejszą więź z klientami i zwiększa sprzedaż. Zamiast sprzedawać produkt/usługę bezpośrednio, przekonaj klienta swoją ekspertyzą w danej dziedzinie za pomocą informacyjnego wpisu na blogu na temat przecenionego przedmiotu. Za pomocą systemu Versum, wysyłaj zaplanowane newslettery do klientów i umieść w tekście link do swojego artykułu lub bloga. Włączenie istotnych informacji, takich jak korzyści, proces leczenia lub użycie produktu, da klientom jeszcze więcej powodów do dokonania zakupu, jak również do śledzenia Twojego bloga!
Cele content marketingu
Głównym celem content marketingu w salonie kosmetycznym jest ostateczne pozyskanie klientów. Wykorzystując tę formę promocji, realizowane są również inne cele, takie jak: budowanie świadomości marki, prezentowanie wysokiego poziomu merytorycznego, poprawa relacji i lojalności klientów oraz zdobycie ich zaufania. Twoja marka zaczyna być kojarzona nie tylko z doskonałymi produktami i usługami, ale także z kompetentnym zespołem, na którym klienci mogą polegać. To daje Ci pewność, że wybiorą Twoją firmę zamiast konkurencji.
Dlaczego powinieneś zaufać content marketingowi?
W świecie hair & beauty potrzebujemy ekspertów w tej dziedzinie - ludzi, którzy imponują i inspirują nas swoją kreatywnością i wiedzą. W życiu prywatnym mamy do czynienia z napływem informacji, czy to w drodze z pracy do domu, w sieci, czy w telewizji. Mijamy billboardy, reklamy, oglądamy reklamy w telewizji, nie mając możliwości zweryfikowania ich prawdziwej wartości. Im bardziej wartościowa i praktyczna wiedza, którą przekazujemy klientom, tym większa szansa, że uznają oni nasz przekaz za wiarygodny. Wystarczy spojrzeć na znanych influencerów urodowych, którzy wypracowali sobie drogę do sławy, budując swoje nazwisko poprzez dzielenie się eksperckimi poradami ze swoimi followersami.
Sukces tych osób opiera się na następującym schemacie:
- Treść kampanii eksperta: Czy chcesz stworzyć idealny balayage w kolorze rose gold? Oto kilka z moich darmowych porad ekspertów, jak to zrobić! Nie zapomnij, że dzięki mojej najnowszej linii kolorystycznej możesz sprawić, że Twój balayage będzie naprawdę błyszczący - kup swój już teraz!
- Treść kampanii followerskiej: Skoro darmowe porady pomogły mi wykonać wspaniały balayage, wyobraź sobie co ta linia kolorystyczna mogłaby zrobić dla mojej pracy!
Dając coś za darmo i oferując płatną usługę w odpowiednim momencie, przejście do sprzedaży jest bardziej naturalne. Dzięki zbudowanemu zaufaniu, liczba sprzedaży wzrosła w porównaniu do zwykłej sprzedaży.
Formaty marketingu treści
Content marketing może występować w różnych formatach i każdy z nich ma swoje mocne strony.
- Tekst - artykuły typu how-to (np. Jak stworzyć niesamowite podkreślenia foliowe), e-booki, rekomendacje produktów, itp.
- Zdjęcia - zdjęcia klientek przed i po przemianie, produkty, których używasz regularnie, itp.
- Wideo - filmy z informacjami o kosmetykach, instrukcje aplikacji, opinie na ważne tematy związane z urodą, webinaria lub sesje live na Facebooku.
Jak tworzyć treści, które przemawiają do Twoich odbiorców?
Tworzenie treści, które trafiają do większości Twoich klientów powinno być Twoim priorytetem. Zacznij od oceny swojej bazy klientów. Jeśli specjalizujesz się w zabiegach dla młodych klientów, są szanse, że nie będą oni zainteresowani Twoim artykułem o tym, jak zredukować głębokie zmarszczki spowodowane starością lub zdjęciami przed i po transformacji przeciwzmarszczkowej. Zamiast tego, skup się na swoich najpopularniejszych usługach. Twój system Versum dostarcza statystyk na temat wszystkich Twoich usług - po prostu sprawdź najpopularniejsze z nich i zwróć uwagę na ich kategorię. Jeśli Twoje balejaże sprzedają się jak szalone, to napisanie artykułu lub nagranie video na ten temat będzie idealne! Upewnij się, że przedstawisz swój profesjonalny wkład i nie zapomnij wspomnieć o swoich usługach i wspaniałych ofertach.
Kiedy Twoje treści są już gotowe, następnym krokiem powinna być decyzja o tym, w jaki sposób chcesz je dystrybuować. Najpopularniejsze formy dystrybucji to Facebook, Instagram, Tumblr, Snapchat, etc., jednak z pomocą Versum możesz dzielić się treścią bezpośrednio z klientami, zamiast liczyć na to, że dotrze ona do odbiorców. Wysyłaj newsletter do swoich klientów poprzez SMS lub email, dając im znać o najnowszym wpisie na blogu, filmie lub zdjęciu! Publikowanie na portalach społecznościowych jest świetne, ale zasięg może być ograniczony, ponieważ inne posty mogą zalewać kanał Twoich klientów.
Dzięki odpowiednim narzędziom i podejściu, Twoje kampanie marketingowe mogą być wykorzystane nie tylko do przyprowadzania klientów do Twojego salonu. Stwórz z nimi trwałą więź, zdobywając ich zaufanie i lojalność dzięki swojej wiedzy w danej dziedzinie. Wykorzystaj w pełni możliwości kampanii content marketingowych z Versum!
Wypróbuj Versum za darmo
[Razem: 5 Średnia: 5/5]Spis treści.
- Czym dokładnie jest content marketing?
- Tradycyjny marketing a marketing treści
- Cele marketingu treści
- Dlaczego powinieneś zaufać content marketingowi?
- Formaty marketingu treści
- Jak tworzyć treści, które przemawiają do Twoich odbiorców?