Każdego dnia właściciele salonów i ich pracownicy starają się stworzyć pozytywną atmosferę w swoim miejscu pracy, dbając o porządek na stanowiskach pracy, używając jasnych, kolorowych świateł i puszczając relaksującą lub wesołą muzykę. Uprzejmość i wyrozumiałość w stosunku do klientów również odgrywa istotną rolę w utrzymaniu dobrej atmosfery, która sprawia, że jednorazowi klienci stają się stałymi bywalcami salonów. Co się jednak dzieje, gdy tacy lojalni klienci stają się Twoimi przyjaciółmi?
Od klienta do towarzysza
Klienci stają się przyjaciółmi salonu fryzjerskiego z wielu powodów - ufają firmie i personelowi, czują się mile widziani, gdy wchodzą do salonu, a co najważniejsze, nie czują się jak kolejny numerek. Tacy klienci cenią sobie Twoją życzliwość i zaangażowanie w indywidualne traktowanie potrzeb każdego klienta. Informują swoich przyjaciół i rodzinę o Twojej wspaniałej pracy, dzięki czemu zyskujesz więcej klientów - w ramach podziękowania możesz dać im zniżkę tu i tam, co sprawia, że ta przyjaźń jest bardzo korzystna. Co może pójść nie tak?
Oczekiwania a rzeczywistość
Twoi klienci są doskonałymi promotorami marki - chwalą się swoim nowym wyglądem gdziekolwiek się pojawią, a gdy ktoś ich o to zapyta, naturalnie polecają Twoją firmę. Przyjaciel salonu może mieć bliskie powiązania z firmą, a prywatnie może znać lub być rodziną właściciela salonu i jego pracowników. Co więcej, klient mógł zapracować sobie na to miejsce, odwiedzając salon i promując go przy różnych okazjach. Nie każdy klient jest uważany za przyjaciela firmy, a w przypadku tych, którzy nim są, czasami sprawy mogą pójść w złym kierunku, ponieważ mogą zacząć wykorzystywać swoją pozycję. Oczekujemy, że będą lojalni wobec firmy i pomogą jej się rozwijać, ale nie zawsze tak jest.
Wykorzystywanie interesów
Bycie bliskim przyjacielem zespołu salonu to przywilej, który wiąże się z wieloma korzyściami. Firma może zaoferować Ci atrakcyjną zniżkę, darmowe produkty lub możliwość umówienia się na wizytę nawet po godzinach. W zamian zespół prosi o promowanie firmy i pomoc w jej rozwoju. Jednak wielu nieuczciwych klientów wykorzystuje to, prosząc o lepsze rabaty na produkty lub usługi. Salony często ulegają zachciankom swoich klientów z obawy przed ich utratą.
W niektórych przypadkach właściciele salonów fryzjerskich i ich pracownicy, na znak zaufania, udostępniają swoim znajomym swoje prywatne dane kontaktowe, umożliwiając im zarezerwowanie wizyty bezpośrednio u danego pracownika, a nie za pośrednictwem recepcjonisty. Jest to świetne rozwiązanie dla klientów, którzy szanują Twoją decyzję i rezerwują wizyty prywatnie w rozsądnych godzinach, ale dla tych, którzy tego nie robią, sytuacja może się skomplikować. Klienci, którzy to wykorzystują, mogą dzwonić o absurdalnych porach w sprawie rezerwacji, prosić o zniżki lub, co najgorsze, udostępniać prywatny numer telefonu swoim znajomym. Zamiast dokonywać rezerwacji z recepcjonistą lub za pośrednictwem rezerwacji online, potencjalni klienci, których nigdy nawet nie poznałeś, dzwonią po godzinach. Oczywiście, nowi klienci to świetna sprawa, ale nie wtedy, gdy zamieniają Twój prywatny telefon w gorącą linię rezerwacji.
Ty i Twój zespół nie chcecie wyjść na nieuprzejmych lub pozbawionych klientów, więc najczęściej firmy kosmetyczne dają klientom to, czego chcą. Jednak dzięki Versum masz narzędzia, które pozwolą Ci w pełni wykorzystać możliwości Twoich najbliższych klientów.
Rozwiązanie
Oprogramowanie Versum dla salonów fryzjerskich umożliwia bardziej efektywne zarządzanie klientami. Dla przyjaciół i rodziny firmy, dodaj ich do grupy klientów o odpowiedniej nazwie "przyjaciele i rodzina". Daj tym klientom znać, że doceniasz ich działalność i promocję, jaką robią dla Twojego salonu. Od czasu do czasu wysyłaj wiadomości tekstowe do wszystkich w tej grupie i dołączaj do nich unikalną zniżkę lub darmowy produkt do odebrania w salonie - będą zachwyceni tym miłym gestem. Jeśli poproszą o większy rabat, poproś ich o polecenie firmy przyjaciołom i rodzinie.
Każda kartoteka klienta pokazuje liczbę nowych klientów, którzy przybyli z polecenia danego klienta. Mając te liczby, właściciel salonu może zdecydować o odpowiedniej zniżce.
Dodatkowo, powinieneś polecić im przystąpienie do programu lojalnościowego i zachęcić ich do promowania Twojej firmy. Za każde polecenie lub zakupiony produkt/usługę klient otrzymuje punkty, które może wykorzystać do zdobycia nagród w salonie. Wystarczy dowolna nagroda, od przelotu balonem na ogrzane powietrze po zniżkowy pakiet usług i rabaty.
Jeśli chodzi o podawanie swoich danych kontaktowych, podkreśl, że nie przyjmujesz rezerwacji po godzinach pracy i zaproś klientów do rezerwowania wizyt poprzez stronę rezerwacji online. Upewnij się, że znajomi wiedzą, że w żadnym wypadku nie należy udostępniać informacji o sobie innym osobom.
Zbyt często właściciele i pracownicy salonów decydują się nie konfrontować z zaprzyjaźnionymi klientami i rodziną, którzy wykorzystują firmę, z obawy przed utratą cennego klienta i przyjaciela. Zamiast się tym stresować, odzyskaj kontrolę nad swoim biznesem z pomocą Versum!
Wypróbuj Versum za darmo
[Razem: 3 Średnia: 5/5]Spis treści
- Od klienta do towarzysza
- Oczekiwania a rzeczywistość
- Czerpanie korzyści z biznesu
- Rozwiązanie