Posiadanie dobrze zdefiniowanego rynku docelowego dla Twojego spa lub salonu jest bardzo ważne dla rozwoju Twojej firmy. Marketing Twoich usług do jak najszerszej grupy odbiorców może wydawać się najlepszym sposobem na zarobienie większej ilości pieniędzy, ale czy naprawdę możesz sobie na to pozwolić? I jaki sens ma robienie tego w pierwszej kolejności?
Wielu właścicieli spa i salonów mówi, że szukają każdego, kto jest zainteresowany ich usługami. Niektórzy mówią, że celują w młodą klientelę, tłum korporacyjny, lub matki pracujące w domu. Wszystkie te cele są jednak zbyt ogólne. Nawiązując do słów Setha Godina: "Każdy nie jest twoim klientem".
Nie zakładaj błędnie, że ukierunkowanie na konkretną klientelę oznacza wykluczenie potencjalnych klientów, którzy nie pasują do Twoich kryteriów. Raczej, skoncentrowany marketing pozwala skupić swój budżet i przesłanie marki na konkretnej publiczności, która jest bardziej prawdopodobne, aby kupić od Ciebie niż innych spa lub salonów. Jest to o wiele bardziej przystępny, wydajny i skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów i generowanie biznesu.
Przyjrzyj się swoim obecnym klientom
Klienci mają różną wartość, jeśli chodzi o Twoją działalność. Przyjrzyj się bliżej generowanym raportom, takim jak średnie wydatki, częstotliwość i liczba wizyt, średnia kwota wydana na zakup detaliczny na klienta/wizytę, najpopularniejsze usługi i produkty według kategorii, liczba lat bycia klientem itp.
Może się okazać, że 80% zysku Twojego spa/salonu pochodzi od 20% Twoich klientów. Klasyczna zasada 80-20 w świecie biznesu. To te 20% sprawia, że kasa się kręci.
Analiza wspólnych wzorców, takich jak wiek, demografia społeczna, płeć, wybór usług itp. pokazuje, że około 20% klientów przybliża Cię do szczegółowego profilu Twojego idealnego klienta.
Sprawdź konkurencję
Innym sposobem na uzyskanie doskonałego wglądu w procesy decyzyjne Twoich klientów jest zbadanie oferty konkurencji oraz tego, do kogo jest ona skierowana. Porozmawiaj również z klientami, dlaczego wybierają inne spa/salony. Przeglądanie tych danych pomoże Ci zrozumieć Twoje perspektywy i być może znajdziesz niszę rynkową, którą konkurencja pomija.
Przeanalizuj wartość dodaną doświadczenia
Kolejnym ważnym krokiem jest określenie, czego oczekują klienci i co przyciąga ich do niektórych firm, a do innych nie. Jakość usług i doświadczenie klienta są kluczowe w branży fryzjerskiej i kosmetycznej.
Faktyczne usługi świadczone przez personel są częścią czegoś większego. Dbałość o najmniejsze szczegóły powinna być brana pod uwagę przy tworzeniu płynnego doświadczenia, które można zobaczyć, dotknąć, posmakować, poczuć i usłyszeć. Przeanalizuj ogólne doświadczenie, które zapewniasz, aby stworzyć silną konkurencyjną usługę opartą na obu - dodatkowych korzyściach i cenie.
Być może Twoja konkurencja oferuje podstawowe usługi fryzjerskie i kosmetyczne oraz wodę z kranu, ale nie oferuje opieki nad dziećmi na miejscu, bezpłatnego kieliszka szampana na specjalne okazje lub nie prowadzi rejestru poprzednich usług. Jeśli twoje spa/salon nie oferuje niczego innego niż konkurencja, możesz być w stanie konkurować jedynie ceną. To może nie być wystarczające. Oceniaj swoją bazę klientów pod względem korzyści, które doceniają, a nie tylko usług, których szukają.
Oceń swoją decyzję
Kiedy już zawęzisz profil idealnego klienta, pamiętaj, aby rozważyć następujące kwestie:
- Czy rozumiem, co skłania klientów do wyboru mojego salonu/spa?
- Czy jest wystarczająco dużo potencjalnych klientów, którzy spełniają moje kryteria?
- Czy naprawdę skorzystają z moich usług i produktów?
- Czy będą widzieli potrzebę ich posiadania?
- Czy stać ich na moje usługi i produkty?
- Czy i jak mogę do nich dotrzeć z moim przekazem marketingowym?
Zdefiniowanie idealnego klienta spa/salonu jest najtrudniejszą częścią. Kiedy już wiesz, do kogo kierujesz swoje działania, o wiele łatwiej jest zdecydować, jakich narzędzi marketingowych możesz użyć, aby do nich dotrzeć i jaki przekaz będzie z nimi rezonował. Zamiast próbować dotrzeć do wszystkich, skup się na tych, którzy pasują do Twoich kryteriów.
Zaoszczędź pieniądze i czas dzięki dedykowanemu rozwiązaniu, które pomoże Ci znaleźć grupę docelową - rozpocznij darmową próbę z oprogramowaniem Versum.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 0 Average: 0/5]Table of Contents
- Przyjrzyj się swoim obecnym klientom
- Sprawdź konkurencję
- Przeanalizuj wartość dodaną doświadczenia
- Oceń swoją decyzję