Jak przygotować się na szalony okres świąteczny
7

lutego

Jak przygotować się na szalony okres świąteczny

W okresie przedświątecznym salony i salony spa są oblegane przez klientów, którzy chcą wyglądać jak najlepiej przy wigilijnym stole i na noworocznych przyjęciach. Jak więc powinieneś zaplanować swoją pracę, aby zrównoważyć oczekiwania klientów i dać pracownikom czas wolny, aby mogli spędzić święta z rodziną?

Planuj z wyprzedzeniem

Aby poradzić sobie z wyzwaniami tej trudnej pory roku, należy przygotować się z dużym wyprzedzeniem - najlepiej na przełomie października i listopada. I nie zapominaj, jak ważne jest, aby robić rzeczy we właściwej kolejności!

  • Krok 1: przygotuj grafik, który uwzględnia przerwy urlopowe pracowników. Kiedy wiesz, kto i kiedy jest dostępny, łatwiej jest zaplanować harmonogram pracy. Będziesz też mógł sprawdzić, kiedy poszczególni usługodawcy są dostępni dla Twoich klientów.
  • Krok 2: Pamiętaj o rezerwacji online, ponieważ pomoże Ci to zarządzać dodatkową dużą liczbą telefonów od klientów i ułatwi rezerwację terminów podczas szalonego pośpiechu przed świętami. Jeśli jeszcze nie korzystasz z rezerwacji online, teraz jest idealny czas, aby zacząć!
  • Krok 3: zacznij przyjmować rezerwacje. Po ustaleniu grafiku pracowników, nadszedł czas, aby dać klientom znać, że jesteś gotowy do podjęcia świątecznych rezerwacji. Dobrym sposobem na to jest użycie narzędzi komunikacyjnych Versum oraz mediów społecznościowych. Wyślij wiadomość do swoich stałych klientów, sugerując im wcześniejszą rezerwację, aby upewnić się, że będą w stanie znaleźć wolny termin.
  • Krok 4: informuj klientów o dostępności terminów - na przykład poprzez umieszczanie informacji na profilu salonu na Facebooku. Daj im znać, kiedy zostało już tylko kilka wolnych miejsc i kiedy nie można już dokonywać rezerwacji. Nie wymaga to dużego wysiłku, a pomoże Ci utrzymać dobre relacje z klientami.

Wskazówka: Nie daj się złapać na nieprzygotowaniu i nie zapomnij o niczym! Skorzystaj z tej wakacyjnej listy kontrolnej, aby lepiej zorganizować swoje zadania podczas tego szalonego, ale magicznego czasu.

Jeśli Twój kalendarz nie jest jeszcze całkowicie zapełniony...

...możesz pomyśleć o zorganizowaniu świątecznej promocji. Wykorzystaj ją jako sposób na pokazanie , jak bardzo cenisz swoich najbardziej lojalnych klientów lub jako przypomnienie o Twoim salonie dla osób, które nie były u Ciebie od dłuższego czasu. Oto kilka pomysłów, które możesz wykorzystać:

  1. Darmowa usługa pakowania prezentów - kiedy klienci kupują produkty kosmetyczne do zabrania do domu, możesz zaoferować im darmową usługę pakowania prezentów.
  2. Świąteczny konkurs, w którym można wygrać atrakcyjną zniżkę lub darmowy zabieg, z którego będzie można skorzystać w Nowym Roku, kiedy w salonie zazwyczaj jest spokojniej.
  3. Specjalna oferta bonów podarunkowych - to świetny pomysł na prezent, a dla Ciebie skuteczny sposób na zapełnienie kalendarza, gdy świąteczne szaleństwo już ucichnie.

Święta to magiczny czas - i tak powinno pozostać. Unikaj niepotrzebnego stresu i upewnij się, że zarówno Ty, jak i Twój zespół macie czas na spędzenie go z bliskimi. Przygotuj swój świąteczny plan działania z pomocą narzędzi Versum i ciesz się magią Świąt.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 4.5/5]

Spis treści.

  • Planuj z wyprzedzeniem
  • Jeśli Twój kalendarz nie jest jeszcze całkowicie zapełniony...
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności możesz zapoznać się tutaj.