Jak zrobić okładki dla featured stories na Instagramie
8

września

Jak zrobić okładki dla featured stories na Instagramie

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro
  3. Jak zrobić okładki do opowiadań ...

Wraz z popularnością Instagrama i jego wpływem na biznes nasz profil jest w zasadzie frontem naszego sklepu. To pierwsze wrażenie klientów i to na nim podejmą decyzję o zakupie. Jeśli zastanawiałeś się jak zoptymalizować swój profil na Instagramie odpowiedzią może być skorzystanie z narzędzi, które oferuje Ci platforma, takich jak featured stories.

W tym artykule porozmawiamy o tym, jak zrobić okładki dla swoich wyróżnionych historii, które powinieneś mieć na swoim profilu i kilka wskazówek, jak sprawić, by wyglądały niesamowicie:

Jakie wyróżnione historie powinieneś mieć?

Wszystko zależy od Twojego biznesu, ale koniecznie musisz mieć featured stories z podstawowymi informacjami o Twojej firmie.

  • Metody płatności

  • Lokalizacja i sposób dotarcia (jeśli jesteś sklepem fizycznym)

  • Kanały obsługi klienta

  • Jak dokonać zakupu online (jeśli oferujesz taką opcję)

Choć jest to baza, od której warto zacząć, możesz dodać wiele innych w zależności od produktu oferowanego w Twoim sklepie. Na przykład, jeśli sprzedajesz ubrania, możesz mieć wyróżnione historie niektórych kolekcji lub odzieży, jeśli jesteś restauracją, możesz podkreślić swoje menu lub zdjęcia potraw. Ilość treści jest nieograniczona, trzeba tylko uważać, by nie przeładować swoich followersów informacjami, by nie stracili z oczu tego, co najważniejsze.

Jak wybrać okładkę do mojego opowiadania?

Instagram daje możliwość zaimportowania zdjęcia ze swojej galerii i zrobienia z niego okładki, dzięki temu nie trzeba zamieszczać zdjęcia, a potem je wybierać. Aby wybrać okładkę, powinieneś wziąć pod uwagę resztę treści, które masz na swoim koncie i osiągnąć harmonijną równowagę między wszystkim. Istnieją różne mechanizmy, których możesz użyć, albo używając ikon, które reprezentują temat każdej historii, słowo lub może obraz, który przekazuje cel.

Pamiętaj, że poza posiadaniem okładki, featured stories pozwalają również na nadanie im tytułu i w ten sposób Twoi użytkownicy mogą mieć pewność co do treści oferowanych w każdym z nich.

Zalecamy, aby wszystkie Twoje opowiadania miały ten sam styl. Niezależnie od tego, czy wybierzesz proste ikony, kolory czy zdjęcia, ważne jest, aby wszystkie były tego samego typu. Dzięki temu Twój profil będzie wyglądał znacznie bardziej estetycznie.

Platformy do tworzenia okładek

Jeśli nie masz w swoim zespole grafika, który mógłby stworzyć Twoje instagramowe okładki, nie martw się. W internecie masz wiele łatwych opcji, z których możesz skorzystać.

Canva to dobra opcja do tworzenia swoich okładek. Wystarczy wejść na platformę, dostosować rozmiar dokumentu tak, aby miał 1080 px na 1920px, czyli taki sam format jak opowiadania, i można zacząć tworzyć. Ważne jest, aby pamiętać, że chociaż obraz powinien mieć taki sam rozmiar jak zwykła historia, wybierając go jako okładkę, będziesz mógł zobaczyć tylko jego część, weź to pod uwagę podczas projektowania, aby nie pominąć ważnych informacji. Istnieją inne programy do edycji online, które umożliwiają wykonanie tej samej procedury, na przykład ShutterStock Editor lub Adobe Spark Post .

Jeśli zdecydowałeś się na prosty styl ikon i nie możesz znaleźć takiego, który Ci się podoba na platformach projektowych, możesz przejść do stron takich jak FlatIcon lub FreePik. Znajdziecie tam tysiące ikon, z których wiele jest darmowych pod warunkiem, że uznacie projektanta.

Wykorzystaj swoje featured stories jako mechanizm dodawania wartości do swojego konta na Instagramie, gdzie możesz zostawić informacje, które zawsze będą istotne dla Twoich użytkowników i dadzą Twoim nowym zwolennikom zrozumienie kim jesteś, gdzie jesteś i co robisz. Okładki to zabawny sposób na wyrażenie swojego wizerunku graficznego i zrobienie najlepszego pierwszego wrażenia na nowych klientach.